В статье раскрываются определяющие основания образовательной среды ХІХ века и влияние, которое оказало философское мировоззрение и социально-педагогическая деятельность К. Д. Ушинского и П. Д. Юркевича на формирование ...
Педагогические достижения А. С. Макаренко получили широчайшее признание и в нашей стране, и за рубежом. В пользу этого говорит тот факт, что в 1988 году по решению ЮНЕСКО во всем мире отмечался 100-летний ...
Скиртач, В.; Періг, О.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013)
У статті представлені буттєві підстави опосередкування між філософською свідомістю і областю формування суб’єктивності та суб’єкта за допомогою освіти. Автори розглядають наслідки постмодерністського розуміння суб’єкта як ...
Філософія постмодернізму, з одного боку, стала поштовхом до перегляду монологічної моделі викладацької діяльності і надання учням простору для творчої самореалізації в навчальному процесі. Однак, з іншого боку, ...
Стаття присвячена проблемі осмислення концептуальних засад формування новітньої парадигми освіти в контексті становлення інформаційного суспільства. Визначаючи взаємозв’язок між логікою протікання освітніх ...
В современной мировоззренческой культуре «почетное место» принадлежит концепту «картина мира», аккумулировавшему в себе всю совокупность философско-гносеологических, научных и иных представлений о всех мирах человеческого ...
Розглянуті питання теоретико-прикладної моделі нової інтегративної глобальної парадигми соціальної філософії
освіти в умовах глобалізації. Найбільш виразною ознакою прийдешньої епохи є стрімке наростання ...
Стаття присвячена дослідженню процесів сучасної світової системи освіти в умовах глобалізації. Розглядаються тенденції освіти та моделі інститутів глобалізованого суспільства сучасності в контексті особливості взаємовідношення ...
У статті проаналізовано становлення та розвиток освітньо-наукових закладів української діаспори в Західній Європі з метою виявлення їх впливу на збереження ідентичності української спільноти в цих країнах, ...
Невідомий автор(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013)
На семінарі обговорювалась концептуальна доповідь, присвячена проблемам і практикам мультикультурної освіти в США. В сучасних умовах набуває актуальності потреба у вивченні американського досвіду мультикультурної ...
У рецензії розглянуто та проаналізовано основні ідеї, що представлені в праці Жака Рансьєра «Учитель-незнайко». Зокрема, зосереджено увагу на суті універсального методу навчання, що виводиться із педагогіки Жозефа Жакото. ...
Одним із дослідницьких напрямів філософії освіти є філософія дидактики. Як дослідницький напрям вона
здійснює теоретично-світоглядний аналіз навчальної діяльності відповідно до антропологічних орієнтирів та ...
У статті автор аналізує наслідки для довкілля, до яких призводять зміни в природному оточені, що ві дбуваються
внаслідок людської діяльності. Акцентуючи увагу на тому, що екологічні проблеми в Україні ...
Сучасність характеризується глибокими змінами в усіх сферах людського життя, викликаними глобальними
трансформаціями на макро- і мікрорівнях соціального життя. Ці зміни дозволяють говорити про сучасність як епоху ...
Невідомий автор(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013)
В інтерв’ю з професором Університету Уппсали (Швеція) Лі Бенніх-Бьоркман розглянуто сучасний стан соціально-гуманітарних наук, специфіку шведської системи університетської освіти та питання, пов’язані зі значенням ...
The paper is devoted to examine the analytic tools for understanding the social and cultural processes. To analyze the influence of the social and cultural environment on some
fixed economic, administrative, ...
Aleksandrova, O.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013)
The genesis of the Ukrainian middle class takes place in the social systems of closed type, to which the Russian Empire, the USSR and Ukraine, as its part, belonged. This model is connected with unnatural ...
Civil identity is a societal construct of consciousness and communicative practices, the construal of public and private levels of social life emerging around the recognition of the values of individual freedom, ...
The article discovers that the education development is largely determined by reason it is oriented on; thus, it is possible to deter
mine the types of rationality in education and build a model of its transformation. ...