Найвпливовішими чинниками в житті кожної людини і людства в цілому за останні 30-40 років стали процеси глобалізації. Дослідженням їх розвитку, методології оцінки і проблем, які виникають, присвячені сотні монографій і ...
Препотенская, М. П.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
Интервью д.филос.н, профессора Марины Препотенской с французским философом, учеником Ж. Делеза Андре Масс-Стамберже (Andre2 Masse-Stamberger) и философом и культурологом Ольгой Панченко, выпускницей Парижской Высшей школы ...
The article is devoted to the North American Sartre Society, which was founded in 1985. The author as its co-founder develops his point of view presenting during panel discussion of Sartre’s relations with the United ...
Курбатов, С. В.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
Шоста Міжнародна науково-практична конференція «Болонський процес: врядування у системі вищої освіти України в контексті забезпечення якості» пройшла 7 листопада 2017 року в Київському національному університеті імені ...
Григорова, Н. В.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
Наводяться підсумки ХVIII Міжнародної науково-практичної конференції «Освіта і доля нації» під тематичною рубрикою «Сучасна школа: тенденції розвитку і рефлексія досвіду», що відбулася в м. Харкові 19-20 травня 2017 року ...
В статті аргументовано, що у ХХІ столітті запити на критичне мислення (КМ) визначаються потребами як політичної надбудови, так і продуктивних сил конкурентноздатного суспільства. Феномен КМ потрібно вивчати і осмислювати ...
Бойченко, М. І.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
Концепт напівосвіти Теодора Адорно осмислено у двох основних площинах: виявлення філософських кореляцій та значущості для оцінки освітніх процесів у сучасній Україні. Зазначено сутнісний зв’язок критики Адорно напівосвіти ...
Здійснюється огляд роботи конференції «Демократія. Альтруїзм. Освіта», що відбулась в рамках циклу щорічних всеукраїнських науково-практичних конференцій «Під знаком Григорія Сковороди. Зоряний час української культури» ...
Статтю присвячено аналізу модерного характеру філософії освіти Г. Сковороди. На відміну від своїх сучасників, він фокусує увагу на зв’язку в освіті філософії та моралі. Ця позиція суперечить тогочасній тенденції модерної ...
Култаєва, М. Д.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
У статті розглядаються розбіжності і спільні моменти філософсько-педагогічних поглядів Я. А. Коменського і Г. C. Сковороди та їхнього розуміння сенсу і призначення освіти. Їх уявний філософський діалог розкриває значущість ...
Гончаренко, О. А.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
Здійснено огляд конференції «Освітні контексти конструктивізму», проведеної кафедрою загальної дидактики Інституту педагогіки Щецинського університету (Республіка Польща) 16-17 березня 2017 року. Звернено увагу на пов’язаний ...
У статті аналізуються чинники, які мають вагомий вплив на істинність (в арістотелівському розумінні) біографічної і автобіографічної нарації. Показано обмеження, що випливають з можливості правильного „прочитання” феноменів ...
У роботі представлено нарис компактної системи філософської етики, що спирається на психологічно-феноменологічне проникнення в структуру людських цінностей. Продовжуючи традицію раціоналістичної філософії Львівсько-варшавської ...
Останнє десятиліття, а особливо роки після Революції Гідності та асоціації України з ЄС ознаменовані риторикою «європейського цивілізаційного вибору» та «повернення до європейських цінностей». У системі освіти вона відображена ...
Горбунова, Л. С.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017)
Трансформативні стратегії розвитку вищої освіти, артикульовані в переліку ключових освітніх компетентностей ХХІ століття міжнародними організаціями різного рівня,
пов’язані з процесами становлення і трансформації індивідів ...
Рассмотрены этапы развития синергетики и обоснована перспектива ее нового взлета – синергетика третьей волны в условиях становления VI технологического уклада. Обсуждаются новые основания междисциплинарности, социализации ...
Філософію освіти зазвичай розуміють як особливу галузь філософії. Помітним, однак, фактом є те, що у багатьох країнах так не вважають, і філософія освіти там, відповідно, викладається на факультетах чи кафедрах педагогіки. ...
Робота всесвітньо відомого німецького філософа Юргена Габермаса присвячена аналізу марксистської соціальної теорії та загалом потенціалу еволюціоністської концепції суспільства. Охоплено широкий спектр сюжетів: від ролі ...