Філософію освіти зазвичай розуміють як особливу галузь філософії. Помітним, однак, фактом є те, що у багатьох країнах так не вважають, і філософія освіти там, відповідно, викладається на факультетах чи кафедрах педагогіки. У таких випадках термін «філософія освіти» вживається або вживався як синонім двох речей: по-перше, однієї з педагогічних дисциплін, і, по-друге, однієї з інтерпретацій традиційної академічної дисципліни з однаковим значенням та етимологічним походженням у різних мовах - Pдdagogik, pedagogika, pedagogija, pedagogia, pйdagogie та ін. Якщо слідувати такій інтерпретації, філософія освіти не є складовою філософії. Але якщо так, тоді чому вона називається філософією? З іншого боку, якщо філософія освіти - це не те саме, що й історія філософських ідей у сфері освіти, якщо це не просто збірка всього сказаного великими філософами про освіту, тоді що це?
Философию образования обычно понимают как особую отрасль философии. Известным фактом является то, что во многих странах так не считают, и философия образования там, соответственно, преподается на факультетах или кафедрах педагогики. В таких случаях термин «философия образования» употребляется или употреблялся как синоним двух вещей: во-первых, одной из педагогических дисциплин, и, во-вторых, одной из интерпретаций традиционной академической дисциплины с одинаковым значением и этимологическим происхождением в разных языках - Pa#dagogik, pedagogika, pedagogija, pedagogia, pe2dagogie и др. Если следовать такой интерпретации, философия образования не является составляющей философии. А если так, тогда почему она называется философией? С другой стороны, если философия образования - это не то же самое, что и история идей в сфере образования, если это не просто совокупность всего сказанного великими философами об образовании, тогда что это?
Philosophy of education is usually understood as a special branch of philosophy. However, a noteworthy fact is that in many countries philosophy of education is not recognized as such and, consequently, is not taught in departments of philosophy, but rather in departments or faculties of education. In these cases the term “philosophy of education” is or was also used as a synonym for two things: firstly, for one of the educational sciences, and secondly, for one of the interpretations of that traditional academic discipline whose name has the same meaning and etymological origin in several languages: Pдdagogik, pedagogika, pedagogija, pedagogia, pйdagogie, and the like. Therefore, if we accept such interpretations, philosophy of education is not a constitutive part of philosophy. But, if it is not, then why is it called “philosophy”? And on the other hand, if philosophy of education is not the same as the history of philosophical ideas about education, if it is not just a kind of collection of what the great philosophers have said about education, then what is it?