Курбатов, С. В.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018)
В статті подано огляд Другого міжнародного форуму з вищої медичної освіти, який відбувся в місті Шеньян, Китай на базі Китайського медичного університету, 26-27 травня 2018 року. Зазначається, що форум зібрав близько 300 ...
Відчуття єдності з науковою спільнотою виявляється у загостренні відповідальності за якість власної праці. Саме якість проведення щорічних конференцій BASEES у Кембриджі вражає тих, хто прибув із наукового середовища, де ...
У статті здійснено огляд основних ідей Джона Гатто у праці «Зброя масового навчання». У книзі акцентується увага на вадах та негараздах сучасного шкільного навчання. Свої міркування автор концентрує на репресивній природі ...
Аналізується освітня концепція «Нова українська школа» в контексті філософської антропології, «людиномірності» освітнього пізнання та нового підходу до феномена людини,
зокрема, подолання методології антропоцентризму. ...
В Україні вже не перший рік триває реформа вищої освіти, в якій мало уваги приділяється змінам у навчанні та викладанні філософії. У статті автор досліджує види технологій проблемного навчання філософії та її методи, ...
У статті розкрито зміст поняття «світогляд» з огляду видатних вітчизняних вчених – представників української гілки всесвітньо відомої інтелектуальної формації «Львівсько-Варшавська школа» (ЛВШ) (1895-1939). Вибір теми ...
У статті протиставляються просвітницька і рефлексивна освітні парадигми на основі дослідження їхньої внутрішньої логіки. Автор обґрунтовує ідею, що просвітницька парадигма, розроблена Я. А. Коменським, сконструйована у ...
Проблема самоорганізації самості в контексті невизначеності постає у зв’язку з розробкою проектів і програм трансформативної освіти для дорослих, необхідність якої викликана глибокими процесами глобальних транcформацій в ...
Екзистенційно-діалогічна філософія освіти, представлена насамперед О.Больновом (сучасний «оптимістичний», «позитивний екзистенціалізм»), вбачає сенс і засновки педагогічних відносин у міжособистісних зв’язках, у взаємозв’язку ...
Повсякденні реалії виховних та освітніх практик Третього рейху реконструюються у мемуарах включених спостерігачів цих процесів. Фрагменти цих мемуарів наводяться як додатковий фактологічний матеріал, що доповнює теоретичні ...
В статті аналізуються теоретичні витоки і соціально-політичні контексти становлення філософії освіти і виховання Третього рейху на широкому текстологічному матеріалі, а також на основі проведених автором наративних інтерв’ю ...
Роботу «Що означає «опрацювання Минулого» Адорно вперше прочитав як доповідь 6 листопада 1959 року перед Координаційною радою з питань християнсько-єврейської співпраці. У цій доповіді Адорно розглянув суть соціальної ...
Целью статьи является использование ресурсов философии трансдисциплинарности для обоснования актуальности и эвристической значимости понятия «матетика», введённого чешским педагогом-гуманистом Я. А. Коменским три столетия ...
У статті порівнюються різні моделі біоетики. Домінуюча модель біоетики аналізується як нова галузь прикладної етики, що зосереджена на її походженні, особливим чином на питаннях медичної етики, висхідних від репродуктивної ...
Термін та концепція біоетики (Bio-Ethik) були розроблені Фріцем Яром (Fritz Jahr), протестантським пастором в місті Галле, у 1927 році, тобто задовго до того, як у 1970-х в Америці виникла біоетика у сучасному розумінні й ...
Фінський досвід створення успішної освіти ліг в основу сучасних зусиль з реформування української школи. Внаслідок цього здійснено аналітичний огляд книги відомого фінського педагога Пасі Салберґа «Фінські уроки 2.0» з ...
Матусевич, Т. В.(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018)
Дана стаття присвячена авторським враженням від воркшопу “Дигітизація та громадянська освіта” (Digitisation and Сivic Education), що відбувся 3-4 вересня у Марселі і був присвячений обговоренню ролі цифрових технологій в ...
The article presents central issues discussed during international conference «Crises of autonomy in universities and higher education». The conference was carried out at University of Szczecin, Poland (14-15th September ...