В статті розкрито зміст та науково-теоретичне обґрунтування методики психолінгвістичного вивчення стану усного мовлення молодших школярів з ТПМ. Стаття висвітлює багатоступеневу структуру продукування мовного висловлювання, розкриває тісний взаємозв`язок розвитку мови і немовної діяльності у процесі онтогенезу. Стаття розкриває становлення окремих операцій, які здійснюють мовленнєву діяльність, показує обумовленість рівня сформованості мовних дій особливостями не мовленнєвої діяльності.
В статье раскрыто содержание и научно-теоретическое обоснование методики психолингвистического изучения состояния устной речи младших школьников с ТНР. Статья освещает многоступенчатую структуру продуцирования языкового высказывания, раскрывает тесную взаимосвязь развития речи и неязыковой деятельности в процессе онтогенеза. Статья раскрывает становление отдельных операций, которые осуществляют речевую деятельность, показывает обусловленность уровня сформированности речевых действий особенностями не речевой деятельности.
The article disclosed and scientific-theoretical substantiation of the method of psycholinguistic study the condition of oral language primary school children with serious speech disorders. The article highlights the hierarchical structure of production of linguistic expression, reveals a close relationship between language development and non-linguistic activity in the course of ontogenesis. The article reveals the formation of separate operations which perform a speech activity, shows the dependence of the level of maturity of speech acts features not speech activity.