Самоконтроль як багатоаспектний й багатокомпонентний процес об’єднує в собі структурні
компоненти: мету, об’єкт самоконтролю оцінювання й кореляції, еталон порівняння результатів,
критерії оцінювання, оцінку, засоби корекції, наслідки корекції. Визначення цих компонентів і
встановлення між ними зв’язків обумовлено специфікою дій самоконтролю і структурою навчальної
діяльності. Результативність самоконтролю навчальної діяльності визначається ступенем
вираженості у студентів умінь самоконтролю навчальної діяльності як складної системи
операційних, тактичних, стратегічних дій, спрямованих на самоорганізацію навчально-пізнавальної
діяльності студентів зі здобуття загальноосвітніх та професійно значущих знань, що ґрунтується на
готовності і спроможності до здійснення самоконтролю в навчальній діяльності цілеспрямовано,
самостійно, усвідомлено, зі знанням справи, компетентно. Систему вмінь самоконтролю навчальної
діяльності студентів складають уміння цілепокладання, вміння прогностичні, аналітичні,
організаційні, рефлексивні та коректувальні, які, в свою чергу, можуть бути розподілені за ознакою
спільного й загального на загальні, спеціальні та самоосвітні вміння самоконтролю.
Self-control as unites a multidimensional and multicomponent process in itself structural components:
sweep, object of self-control of evaluation and correlation, standard of comparison of results, evaluation
criteria, estimation, facilities of correction, consequences of correction. Determination of these components
and establishment between them of connections conditioned by the specific of actions of self-control and
structure of educational activity. Effectiveness of self-control of educational activity is determined by the
degree of expressed for the students of abilities of self-control of educational activity as a difficult system of
operating-rooms, tactical, strategic actions, sent to self-organization of educational-cognitive activity of
students from the receipt of educational and professionally meaningful background, which is based on readiness and possibility to realization of self-control in educational activity purposefully, independently,
realized, with knowledge of business, competently. The system of abilities of self-control of educational
activity of students is folded by ability of having a special purpose laying-on, analytical, organizational and
correction, which, in turn, can be up-diffused on the sign of general and general on the general, special and
self-educational abilities self-control.