У статті обґрунтовано сутність розвитку професійної самосвідомості
фахівця в умовах вищого навчального закладу. Визначено особливості розвитку професійної самосвідомості майбутнього соціального працівника. Розвиток професійної самосвідомості розглянуто як зв'язок актуалізації позитивних сил зростання і розвитку особистості, її творчого потенціалу з духовно-моральним розвитком людини, її професійним саморозвитком. Надано характеристику складових професійної самосвідомості: усвідомлення норм, правил, структури своєї професії, порівняння себе з професіоналом даної галузі; бачення перспектив, векторів розвитку. Визначено та охарактеризовано види мотивації, що активізують процес розвитку професійної самосвідомості. Визначено три моделі розвитку професійної самосвідомості соціального працівника: адаптативну, конструктивну та креативну та надано їх характеристику. Виокремлено дві групи бар'єрів професійного саморозвитку соціального працівника: зовнішні та внутрішні, що охарактеризовані відповідно до впливу об'єктивних і суб'єктивних факторів.
Models of development of
professional consciousness of the future of social worker.
In the article essence of development of professional consciousness of specialist
is reasonable in the conditions of higher educational establishment. The features of
development of professional consciousness of future development worker are certain.
Development of professional consciousness is considered as connection of actualization
of positive forces of height and development of personality, creative potential with
spiritually-moral development of man, his professional self-development. Description of
constituents of professional consciousness is given: realization of norms, rules,
structure of the profession, comparisons itself with the professional of this industry;
vision of prospects, vectors of development. Kinds are certain and described
motivations that activate the process of development of professional consciousness. Three models of development of professional consciousness of development worker are
certain: adaptation, structural and creative and their description is given. Two groups
of barriers of professional self-developmentof development worker are distinguished:
external and internal, that is described in accordance with influence of objective and
subjective factors.