DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. » Випуск 24 (І том) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19907
Title: Моделі розвитку професійної самосвідомості майбутнього соціального працівника
Authors: Вайнола, Ренате Хейківна
Нарійчук, Миколай Деонисович
Keywords: професійний розвиток
розвиток професійної самосвідомості
соціальний працівник
мотиви професійного саморозвитку
модель розвитку професійної самосвідомості
бар’єри професійного розвитку
professional development
development of professional consciousness
social worker
reasons of professional self-development
model of development of professional consciousness
barriers of professional development
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Вайнола, Р. Х. Моделі розвитку професійної самосвідомості майбутнього соціального працівника / Р. Х. Вайнола, М. Д. Нарійчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11 : Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 24 (І том). – С. 27-34.
Abstract: У статті обґрунтовано сутність розвитку професійної самосвідомості фахівця в умовах вищого навчального закладу. Визначено особливості розвитку професійної самосвідомості майбутнього соціального працівника. Розвиток професійної самосвідомості розглянуто як зв'язок актуалізації позитивних сил зростання і розвитку особистості, її творчого потенціалу з духовно-моральним розвитком людини, її професійним саморозвитком. Надано характеристику складових професійної самосвідомості: усвідомлення норм, правил, структури своєї професії, порівняння себе з професіоналом даної галузі; бачення перспектив, векторів розвитку. Визначено та охарактеризовано види мотивації, що активізують процес розвитку професійної самосвідомості. Визначено три моделі розвитку професійної самосвідомості соціального працівника: адаптативну, конструктивну та креативну та надано їх характеристику. Виокремлено дві групи бар'єрів професійного саморозвитку соціального працівника: зовнішні та внутрішні, що охарактеризовані відповідно до впливу об'єктивних і суб'єктивних факторів.
Models of development of professional consciousness of the future of social worker. In the article essence of development of professional consciousness of specialist is reasonable in the conditions of higher educational establishment. The features of development of professional consciousness of future development worker are certain. Development of professional consciousness is considered as connection of actualization of positive forces of height and development of personality, creative potential with spiritually-moral development of man, his professional self-development. Description of constituents of professional consciousness is given: realization of norms, rules, structure of the profession, comparisons itself with the professional of this industry; vision of prospects, vectors of development. Kinds are certain and described motivations that activate the process of development of professional consciousness. Three models of development of professional consciousness of development worker are certain: adaptation, structural and creative and their description is given. Two groups of barriers of professional self-developmentof development worker are distinguished: external and internal, that is described in accordance with influence of objective and subjective factors.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19907
Appears in Collections:Випуск 24 (І том)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vainola.pdf294.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.