This paper suggests an updated look at self and peer assessment in fostering grammar acquisition. It describes an explicit model of grammar teaching which aims at raising grammatical awareness in students majoring in Philology. The authors advocate self and peer assessment practices that furnish students with the strategies to make observations of grammar phenomena, work out the rules and apply them for effective communication. The authors claim that besides grammatical abilities in four speech skills, it is essential to recognize grammatical knowledge as an effective means of foreign language learning, especially when it comes to adult learners. Based on this rationale, they offer sample activities for explicit grammar teaching through utilizing self and peer assessment.
У статті пропонується перегляд ролі самооцінювання та взаємооцінювання у вивченні граматики студентами мовних спеціальностей. Описано експліцитну модель викладання граматики, яка спрямована на підвищення граматичної обізнаності студентів за рахунок розвитку умінь критичного осмислення граматичних явищ та свідомого застосування їх у спілкуванні. Обґрунтована практика самоооцінювання й взаємооцінювання відповідає цілям викладання граматики у вищій школі та спирається на чотириетапний процес формування граматичної компетенції. Автори розглядають граматичні знання як ефективний засіб свідомого вивчення іноземної мови та пропонують завдання на підвищення граматичної обізнаності студентів із залученням самооцінювання та взаємооцінювання.
В статье пересматривается роль самооценивания и взаимоооценивания в изучении грамматики студентами языковых специальностей в рамках эксплицитной модели преподавания грамматики. Указанная модель нацелена на повышение грамматической осознанности студентов за счет развития умений критического осмысления грамматических явлений и сознательного применения их в речи. Авторы рассматривают грамматические знания как эффективное средство сознательного изучения иностранного языка и предлагают задания на повышение грамматической осознанности студентов с привлечением практики самооценивания и взаимоооценивания.