В статье рассматриваются основные направления организации вокальной подготовки
китайских студентов институтов искусств. Научно доказано, что одним из приоритетных
направлений данного вида подготовки есть интегративный. Главным в процессе
межкультурной интеграции вокальной подготовки будущих учителей музыки есть чётко
дозированное выполнение этических норм использования украинского певческого опыта.
Теоретико-методологической основой межкультурной интеграции вокальной подготовки
будущих учителей музыки есть лингвокультурная терия пения и научная концепция
украинской вокальной школы. Интеграцию вокально-культурных традиции Украины в
педагогическую практику Китая автор рассматривает як путь к модернизации
музыкально-педагогического образования обеих стран.
Main directions of organization of vocal preparation of the Chinese students of institutes of
arts are examined in the article. It is scientifically well-proven that one of priority directions of this
type of preparation there is integration. Main in the process of cultural integration of vocal
preparation of future music masters is an observance of the expressly dosed ethics norms of the use
of Ukrainian singing experience. Basis of cultural integration of vocal preparation of future music
masters are cultural theories of singing and scientific conception of Ukrainian vocal school.
Integration vocally cultural traditions of Ukraine in pedagogical practice of China an author
examines as a way to modernization of Music formation of both countries.