Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Використання інтеграційних процесів у вокальній підготовці китайських студентів інститутів мистецтв

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сунь, Гоцян
dc.date.accessioned 2017-07-06T11:56:48Z
dc.date.available 2017-07-06T11:56:48Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Сунь Гоцян. Використання інтеграційних процесів у вокальній підготовці китайських студентів інститутів мистецтв / Гоцян Сунь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 232-235 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14960
dc.description.abstract В статье рассматриваются основные направления организации вокальной подготовки китайских студентов институтов искусств. Научно доказано, что одним из приоритетных направлений данного вида подготовки есть интегративный. Главным в процессе межкультурной интеграции вокальной подготовки будущих учителей музыки есть чётко дозированное выполнение этических норм использования украинского певческого опыта. Теоретико-методологической основой межкультурной интеграции вокальной подготовки будущих учителей музыки есть лингвокультурная терия пения и научная концепция украинской вокальной школы. Интеграцию вокально-культурных традиции Украины в педагогическую практику Китая автор рассматривает як путь к модернизации музыкально-педагогического образования обеих стран. ua
dc.description.abstract Main directions of organization of vocal preparation of the Chinese students of institutes of arts are examined in the article. It is scientifically well-proven that one of priority directions of this type of preparation there is integration. Main in the process of cultural integration of vocal preparation of future music masters is an observance of the expressly dosed ethics norms of the use of Ukrainian singing experience. Basis of cultural integration of vocal preparation of future music masters are cultural theories of singing and scientific conception of Ukrainian vocal school. Integration vocally cultural traditions of Ukraine in pedagogical practice of China an author examines as a way to modernization of Music formation of both countries. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject китайские студенты ua
dc.subject вокальная подготовка ua
dc.subject интеграционные процессы ua
dc.subject межкультурная интеграция ua
dc.subject вокально-культурные традиции Украины ua
dc.subject Chinese students ua
dc.subject vocal preparation ua
dc.subject integration processes ua
dc.subject cultural integration ua
dc.subject vocally cultural traditions of Ukraine ua
dc.subject.classification 378.6:37(510)].016:784.4(043.3) ua
dc.title Використання інтеграційних процесів у вокальній підготовці китайських студентів інститутів мистецтв ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics