У статті представлені результати теоретичного обгрунтування та емпіричного
дослідження соціально-психологічних чинників освітнього середовища, що обумовлюють
комунікативну толерантність старшокласників. В результаті емпіричного дослідження
показано, що існує позитивний статистично значущий зв'язок між показниками комунікативної толерантності старшокласників та комунікативної толерантності, загальним індексом
толерантності їх вчителів та батьків, демократичним стилем взаємодії педагогів з учнями.
Показано, що висока комунікативна толерантність старшокласника робить його популярним
серед ровесників.
В статье представлены результаты теоретического обоснования и эмпирического
исследования социально-психологических факторов образовательной среды, обусловливающих
коммуникативную толерантность старшеклассников. Названы представленные в литературе
определения категории коммуникативной толерантности как полифункционального феномена,
модели коммуникативной толерантности, ее структурные компоненты, уровни, аспекты,
механизмы и факторы формирования. В результате эмпирического исследования показано, что
существует положительная статистически значимая связь между показателями
коммуникативной толерантности старшеклассников и коммуникативной толерантности,
общим индексом толерантности их учителей и родителей, демократическим стилем
взаимодействия педагогов с учениками. Показано, что высокая коммуникативная
толерантность старшеклассника делает его популярным среди ровесников.
The article dwells upon the results of theoretical grounds and empirical study of educational
environment social and psychological factors, which determine high school students' communicative
tolerance. Category of communicative tolerance as a multifunctional phenomenon definitions presented in
the literature, as well as its structural components, levels, aspects, mechanisms and formation factors are
named. As a result of empirical study it's been shown that there is a positive statistically significant
connection between high school students' communicative tolerance rate and their parents' and teachers'
communicative tolerance and common tolerance index, democratic style of interaction between teachers
and students. It has been noted that a student's high communicative tolerance makes him or her popular
among peers.