DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 2 (47) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13418
Title: Комунікативна толерантність старшокласників у контексті соціально-психологічних чинників освітнього простору
Authors: Сергієнко, І. І.
Кубриченко, Т. В.
Keywords: система освіти
старшокласники
комунікативна толерантність
система образования
старшеклассники
коммуникативная толерантность
education
high school
communicative tolerance
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Сергієнко І. І. Комунікативна толерантність старшокласників у контексті соціально-психологічних чинників освітнього простору / І. І. Сергієнко, Т. В. Кубриченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Серія 12 : Психологічні науки, Вип. 2 (47). - С. 126-133
Abstract: У статті представлені результати теоретичного обгрунтування та емпіричного дослідження соціально-психологічних чинників освітнього середовища, що обумовлюють комунікативну толерантність старшокласників. В результаті емпіричного дослідження показано, що існує позитивний статистично значущий зв'язок між показниками комунікативної толерантності старшокласників та комунікативної толерантності, загальним індексом толерантності їх вчителів та батьків, демократичним стилем взаємодії педагогів з учнями. Показано, що висока комунікативна толерантність старшокласника робить його популярним серед ровесників.
В статье представлены результаты теоретического обоснования и эмпирического исследования социально-психологических факторов образовательной среды, обусловливающих коммуникативную толерантность старшеклассников. Названы представленные в литературе определения категории коммуникативной толерантности как полифункционального феномена, модели коммуникативной толерантности, ее структурные компоненты, уровни, аспекты, механизмы и факторы формирования. В результате эмпирического исследования показано, что существует положительная статистически значимая связь между показателями коммуникативной толерантности старшеклассников и коммуникативной толерантности, общим индексом толерантности их учителей и родителей, демократическим стилем взаимодействия педагогов с учениками. Показано, что высокая коммуникативная толерантность старшеклассника делает его популярным среди ровесников.
The article dwells upon the results of theoretical grounds and empirical study of educational environment social and psychological factors, which determine high school students' communicative tolerance. Category of communicative tolerance as a multifunctional phenomenon definitions presented in the literature, as well as its structural components, levels, aspects, mechanisms and formation factors are named. As a result of empirical study it's been shown that there is a positive statistically significant connection between high school students' communicative tolerance rate and their parents' and teachers' communicative tolerance and common tolerance index, democratic style of interaction between teachers and students. It has been noted that a student's high communicative tolerance makes him or her popular among peers.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13418
Appears in Collections:Випуск 2 (47)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Serhiyenko_Kubrychenko.pdf336.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.