У статті розглянуті основні особливості професійного самовизначення студентів (на
прикладі технічних спеціальностей). Нами виділено пугничний компонент емоційної
спрямованості особистості як індикатор професійного самовизначення. Емоційний спектр
пугничних переживань студентів реалізується в наступних емоціях: жага гострих відчуттів;захват небезпекою, ризиком; почуття спортивного азарту; рішучість, спортивна злість;
почуття найсильнішого вольового та емоційного напруження, граничної мобілізації своїх
фізичних і розумових здібностей. Нами запропоновано методики з формування пугничного
компонента емоційної спрямованості особистості. Інтерактивні методики носять інноваційний
інтерактивний характер (на прикладі відеолекторію, експрес-тесту та рефлексивного
практикуму) та свідчать про свою ефективність.
В статье рассмотрены основные особенности профессионального самоопределения
студентов (на примере технических специальностей). Нами выделено пугнический компонент
эмоциональной направленности личности как индикатор профессионального самоопределения.
Эмоциональный спектр пугнических переживаний студентов реализуется в следующих эмоциях:
спремление к острым переживаниям; овладение опасностью, риском; чувство спортивного
азарта; решительность, спортивная злость; чувство сильнейшего волевого и эмоционального
напряжения, граничной мобилизации своих физических и умственных способностей. Нами
предложены методики по формированию пугнического компонента эмоциональной
направленности личности. Интерактивные методики носят инновационный интерактивный
характер (на примере видеолектория, экспресс-теста и рефлексивного практикума) и
свидетельствуют о свей эффективности.
The article describes the main features of professional self-determination of students (for technical
specialties). We isolated strifal component of emotional orientation of personality as the indicator of
professional self-determination. Emotional spectrum of strifal experiences of students are realized in the
following emotions: the thirst for thrills; thrill of danger, risk; a sense of passion for sport; determination,
sports rage; feeling very strong-willed and emotional stress, limiting the mobilization of their physical and
mental abilities. We propose a technique to form the strifal component of emotional orientation of the
individual. Interactive methods have the innovative and interactive character (for example, video materials,
rapid-test and reflective workshops) and show its effectiveness.