DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17306
Title: Роль психотехнології як науки про систему психотехнік впливу на людей в теорії і практиці управління загальноосвітнім навчальним закладом
Authors: Ізбаш, С. С.
Keywords: психотехнології
професійне керівництво
психотехніки
внутрішній світ
превентивні психотехніки
аутогенні психотехніки
сугестивне програмування
реабілітаційні психотехніки
інформаційні психотехніки
психотехнологии
профессиональное руководство
психотехники
внутренний мир
превентивные психотехники
аутогенные психотехники
суггестивное программирование
реабилитационные психотехники
информационные психотехники
psychological technologies
professional management
psycho-techniques
inner peace
preventive psycho-techniques
autogenic psycho-techniques
suggestion programming
rehabilitation psycho-techniques
information psycho-techniques
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Ізбаш, С. С. Роль психотехнології як науки про систему психотехнік впливу на людей в теорії і практиці управління загальноосвітнім навчальним закладом / С. С. Ізбаш // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 65-71.
Abstract: У статті автор обґрунтовує історичні аспекти виникнення психотехнології як науки про систему психотехнік управління людьми. Визначаючи сутність поняття психологічної технології як засобу впливу на людей, підкреслюється, що психотехнології реалізуються у спілкуванні і є системою взаємозалежних, внутрішньо мотивованих психотехнік, що опираються на аналіз спілкування й особистісного вдосконалювання. Автор розкриває класифікацію психологічних технологій, яка включає превентивні, оперативні і реабілітаційні психотехніки. Психотехнології також довели свою ефективність при інтенсивній підготовці спеціалістів різних областей діяльності. Особливу зацікавленість у практичному опануванні внутрішніх алгоритмів аналізу та корекції поведінки людей, психологічного впливу, продуктивного мислення, ефективної комунікації та мотивації демонструє сфера управління загальноосвітнім навчальним закладом. Адже керівник прагне пізнати підлеглого, щоб визначити найбільш ефективну тактику впливу. Емоційні стосунки впливають на спрямованість і силу управлінського впливу і, як наслідок, на результативність професійної діяльності.
В статье автор обосновывает исторические аспекты возникновения психотехнологии как науки о системе психотехник управления людьми. Определяя сущность понятия психологической технологии как средства влияния на людей подчеркивается, что психотехнологии реализуются в общении и представляют собой систему взаимосвязанных, внутренне мотивированных психотехник, которые опираются на анализ общения и личностного совершенствования. Автор раскрывает классификацию психологических технологий, которая включает профилактические, оперативные и реабилитационные психотехники. Психотехнологии также доказали свою эффективность при интенсивной подготовке специалистов различных областей деятельности. Особую заинтересованность в практическом овладении внутренними алгоритмами анализа и коррекции поведения людей, психологического воздействия, продуктивного мышления, эффективной коммуникации и мотивации демонстрирует сфера управления общеобразовательным учебным заведением. Ведь руководитель стремится познать подчиненного, чтобы определить наиболее эффективную тактику воздействия. Эмоциональные отношения влияют на направленность и силу управленческого воздействия и, как следствие, результативность профессиональной деятельности.
In the article the author proves the historical origin of psychological technologies as a science about the system of psycho-techniques of managing people. Defining the essence of concepts of psychological technologies, as a means of influencing people emphasizes that psychological technologies implemented in communication and represent a system of interconnected internally motivated psycho-techniques, which are based on the analysis of interaction and personal improvement. The author reveals the classification of psychological technologies, which include preventive, operational and rehabilitative psycho-techniques. Рsychological technologies also proven to be effective in intensive preparation of specialists of different areas. Of particular interest in the practical mastering of internal algorithms for analysis and correction of the behavior of people, the psychological impact of productive thinking, effective communication, and motivation demonstrates the sphere of management of the educational institution. Because the head is to discover the subordinate, to determine the most effective influence tactics. Emotional relationships affect the direction and force of administrative action, and, as a consequence, the effectiveness of professional activity.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17306
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Izbash.pdf334.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.