У статті представлено аналіз дослідження проблеми ранньої психодіагностики, розвитку,
психологічного супроводу загальних здібностей дітей молодшого віку як перспектива розвитку
творчої особистості. Розглядається питання психологічної структури, динаміки і розвитку
пізнавальної активності, наводяться дані, які свідчать про значне її зростання у дітей молодшого
шкільного віку в умовах ігрового спілкування. Характеризуються ігрові психотехнології і техніки (в
тому числі і комп’ютерні), яким надають ряд дослідників переважне й провідне значення в
сучасних умовах інтенсивного науково-технічного прогресу для опанування дітьми новими
інформаційними технологіями. Також у статті представлено дослідження, у яких висловлюється
сумнів щодо ефективності гри як головного засобу, що забезпечує засвоєння запропонованого
пізнавального матеріалу. Так, у статті вказується на залежність пізнавальної спрямованості
дітей молодшого віку від форми проведення занять, і особливо, від співвідношення в них ігрових і
навчальних компонентів. Характеризуються комп’ютер який являє собою одну з найкращих
іграшок для дитини і для дорослого на сьогоднішній день, оскільки є унікальним посередником між
реальним світом і внутрішнім світом дитини, надає можливість створювати будь-які ситуації
реального або навіть фантастичного всесвіту, що безумовно сприяє пізнавальному розвитку
дитини, розвитку її загальних здібностей.
The paper illustrates the analysis of the problem of early psychological diagnostics, development,
psychological support of general abilities of young children as the prospect for development of an
individual. The issue of psychological structure, dynamics and cognitive activity is shown, as well as data
that indicates its substantial increase among primary school pupils in conditions of game communication.
Games psycho technologies and techniques are characterized (including computer ones). Such techniques
are preferred by a number of researchers in modern conditions of intensive scientific and technical
progress for mastering of new information technologies by children. The paper presents a study expressing
doubts about the effectiveness of the game as the main tool that provides cognitive assimilation of the
proposed material. Thus, the article highlights the dependence of young children cognitive orientation on
the form of learning, and in particular, the correlation of these games and educational components in the
process of learning. A computer, which is one of the best toys for child and for adult, is characterized due
to the fact that it’s a unique mediator between the real world and the inner world of the child, it makes it
possible to create any real situations or even sci-fi universe, it certainly contributes to the cognitive
development of the child, development of his general abilities.