Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Ставлення до навчання розумово відсталих учнів як запорука їхньої успішності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Докучина, Т. О. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:07Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:07Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Докучина, Т. О. Ставлення до навчання розумово відсталих учнів як запорука їхньої успішності / Т. О. Докучина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 26. – C. 94-98. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7690
dc.description.abstract У статті розглядається проблема ставлення розумово відсталих учнів до навчання, що є одним із факторів, який впливає на формування ставлення до успіху у навчально-виховній діяльності. Здійснено теоретичний аналіз вивчення ставлення до навчання у спеціальній психолого-педагогічній літературі. Проаналізовано чинники, що впливають на формування ставлення до навчання розумово відсталих учнів. Визначено необхідність дослідження ставлення до навчання з метою визначення ставлення до успіху школярів з порушеним інтелектом. Описана методика дослідження ставлення до навчання розумово відсталих учнів молодших класів. Представлено результати дослідження, які дозволили виділити декілька типів ставлення до навчання, а саме: виразно позитивне, зацікавлене, недостатньо виразно позитивне, негативне та байдуже. Отримані результати засвідчили недостатність сформованості позитивного та дієвого ставлення до навчання розумово відсталих молодших школярів. Було виявлено значний відсоток респондентів з негативним та байдужим ставленням до навчання, що характеризуються пасивністю у навчальній діяльності. Обґрунтована необхідність проведення спеціальної роботи з формування позитивного ставлення до навчання розумово відсталих учнів молодших класів з метою формування позитивного та дієвого ставлення до успіху, що в свою чергу сприятиме підвищенню успішності дітей в цілому.
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме отношения к учению умственно отсталых учащихся, что является одним из факторов формирования отношения к успеху в учебно-воспитательной деятельности. Осуществлен теоретический анализ изучения отношения к учению в специальной психолого-педагогической литературе. Проанализированы факторы, влияющие на формирование отношения к учению умственно отсталых учащихся. Определена необходимость исследования отношения к учению с целью определения отношения к успеху школьников с интеллектуальными нарушениями. Раскрыто содержание и методы исследования отношения к учению умственно отсталых учащихся младших классов. Представлены результаты исследования, которые позволили выделить несколько типов отношения к учению, а именно: выразительно положительное, заинтересовано, недостаточно выразительно положительное, отрицательное и равнодушное. Полученные результаты показали недостаточность сформированности положительного отношения к учению умственно отсталых учащихся. Было обнаружено значительный процент респондентов с отрицательным и равнодушным отношением к учению, они характеризуются пассивностью в учебной деятельности. Положительное отношение к учению в большинстве характеризуется недостаточной осознанностью. Обоснована необходимость проведения специальной работы по формированию положительного отношения к учению умственно отсталых учащихся с целью повышения их успешности в учебном и личностном плане.
dc.description.abstract The article is devoted to attitude to the study of mentally retarded pupils, which is one of the factors that affect attitude to the success in the educational activity. The article contains an analysis of special psychological and pedagogical literature of research problem, insufficiency research in correctional pedagogic. The theoretical analysis of the literature has allowed to identify the main factors influencing the formation of attitude to the study and indicated the necessity of research the attitude to the study of mentally retarded pupils. The content and methods of research the attitude to the study of mentally retarded pupils are discloses. The conversations with pupils and teacher, observation were used in the research. The article presents the results of research the attitude to the study of mentally retarded pupils of junior classes. According to the research allocated several types of attitude to the study. It was discovered significant amount of pupils with passive indifferent and inactive positive attitude to the study. The results of the research indicate the necessity for the introduction of new forms and methods of work in the practice of auxiliary school for the purpose of creating a positive, active attitude to the study of mentally retarded pupils of junior classes.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject ставлення до навчання
dc.subject ставлення до успіху
dc.subject методика дослідження
dc.subject отношение к учению
dc.subject отношение к успеху
dc.subject методика исследования
dc.subject attitude to the study
dc.subject attitude to the success
dc.subject the method of research
dc.subject розумово відсталі учні молодших класів
dc.subject mentally retarded pupils of junior classes
dc.subject.classification 376-056.36
dc.title Ставлення до навчання розумово відсталих учнів як запорука їхньої успішності ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics