Стаття присвячена аналізу проблем запровадження дистанційних форм навчання в сучасну методику вищої та загальноосвітньої школи. Навчання у вишах та в загальноосвітніх закладах має низку відмінностей, пов’язаних з відмінностями методик навчання дітей та молоді різних вікових категорій, але недоліки при впровадженні дистанційних форм навчання були виявлені схожі. Особливе значення це набуває при підготовці майбутніх учителів в педагогічних вишах, коли студенти в ході підготовки в педагогічному університеті придбають досвід використання дистанційних технологій, який потім можуть запроваджувати в своєї професійної діяльності, тобто при навчання учнів в загальноосвітньому навчальному закладі. Таким чином нами проводиться паралель між підготовкою студентів педагогічних університетів та учнів в школах. Метою написання роботи є формування загальних підходів для підготовки майбутніх учителів в галузі використання сучасних інформаційних технологій у навчанні. В роботі наводяться приклади використання інформаційних технологій у навчанні за останні 15 років та надаються висновки щодо підвищення ефективності навчання в умовах використання сучасних інформаційно-комунікаційних засобів, які постійно змінюються (модифікуються, або повністю зникають). Одержані протягом багаторічної роботи результати можна застосовувати при підготовці студентів педагогічних університетів. Особлива увага в роботі приділяється підготовці учителів інформатики. Наведені в роботі результати експериментального використання дистанційних форм навчання та ефективної комунікації базуються на досвіді роботи зі студентами та співпрацівниками кафедри прикладної математики та інформатики Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» та з учнями Одеської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 73. Розглядаються особливості реалізації навчання за синхронною та асинхронною формою (синхронне навчання та асинхронне навчання).
This article is devoted to analysis of problems of distance forms of education introduced in modern methods of higher and general education. Education in universities and secondary schools has a number of differences due to differences in the methods of teaching children and youth of different ages, but spotted disadvantages of distance learning have been similar. This is especially important during the training of future teachers in pedagogical universities, when students in training at the pedagogical universities gain practical usage experience of technologies, which can then be introduced in their professional activities, i.e., during the teaching process in secondary schools. Thus, we draw a parallel between the training of students at pedagogical universities and students in schools. The aim of the work is to form general approaches to the training of future teachers in the field of modern information technologies usage in the teaching process. The paper provides examples of information technology usage for education over the past 15 years and provides conclusions on improving the effectiveness of learning how to use modern information and communication tools that are constantly changing (and can be modified over the time or even completely disappear). Those results obtained during many years of work, can be used in the preparation of students at pedagogical universities. Particular attention is paid to the training of computer science teachers. The results of experimental usage of distance learning and effective communication policies are based on the experience of working with students and staff of the Department of Applied Mathematics and Informatics of the State Institution "South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushinsky" and with students of Odessa secondary school № 73 of I-III level of accreditation. In the article we also pay attention to training implementation features specific to synchronous and asynchronous education forms (namely, synchronous training and asynchronous training).