У статті розкрито розвиток системи загальної освіти дорослих в Україні у 20-30-их роках ХХ століття. Охарактеризовано різни типи загальноосвітніх закладів для дорослих: школи 1-го
ступеня (для неписьменних з трирічним терміном навчання і для письменних з дворічним терміном навчання); школи 2-го ступеня (з дворічним курсом, яка повинна була надати середню освіту і підготувати до навчання на вищому курсі). У результаті узагальнення сформованого у досліджуваний період досвіду конструювання певного типу загальноосвітньої школи дорослих, виокремлено сукупність взаємодіючих факторів, якими зумовлювався вибір типу школи, визначення її структури, цілей, завдань, змісту освіти в ній тощо; акцентовано увагу на їх постійній дії і доцільності врахування у сучасній стратегії розвитку системи освіти дорослих.
В статье раскрыто развитие системы общего образования взрослых в Украине в 20-30-х годах ХХ века. Охарактеризованы разные типы общеобразовательных учреждений для взрослых: школы 1-й степени (для неграмотных с трехлетним сроком обучения и для грамотных с
двухлетним сроком обучения) школы 2-й степени (с двухгодичным курсом, которые предоставляли среднее образование и готовили к обучению на высшем курсе). В результате обобщения сформированного в исследуемый период опыта конструирования типа общеобразовательной школы взрослых, выделена совокупность взаимодействующих факторов, которыми обуславливался выбор типа школы, определение ее структуры, целей, задач, содержания образования в ней и т.п.; акцентировано внимание на их постоянном воздействии и целесообразности их учета в современной стратегии развития системы образования взрослых.
The article presents the development of the general education of adults in Ukraine in the 20-30’s of the twentieth century. Various types of comprehensive schools for adults: school of first grade (for illiterate people with a three-year training period and for literate people with two-year training period); school of the second grade (two-year course, which should provide secondary education and training to prepare for a higher grade) are characterized. As a result of generalizations formed in the studied period of experience of designing of certain type of comprehensive school for adults singles out a set of interacting factors that explained by the choice of type of school, the determination of its structure, goals,
objectives, educational content in it, etc.; the focus is on their continued validity and feasibility of incorporation in the modern strategy of development of the system of adults’ education.