Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теорія трансформативного навчання: освіта для дорослих в умовах "плинної сучасності"

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горбунова, Л.
dc.date.accessioned 2020-06-05T13:35:05Z
dc.date.available 2020-06-05T13:35:05Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Горбунова, Л. Теорія трансформативного навчання: освіта для дорослих в умовах "плинної сучасності" / Л. Горбунова // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – № 2 (13). – C. 66-114. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29311
dc.description.abstract Сучасність характеризується глибокими змінами в усіх сферах людського життя, викликаними глобальними трансформаціями на макро- і мікрорівнях соціального життя. Ці зміни дозволяють говорити про сучасність як епоху цивілізаційного переходу, для якої характерні «розрідження» колишніх «твердих» ієрархічних структур та інститутів, і безперервне становлення нових, пластичних, «плинних» різоморфних структур у модусі невизначеності. Індивід, викинутий тектонічними зрушеннями систем з безпечних і стійких ніш свого існування в термінали «просторів потоків» і «позачасового часу», змушений відправитися у номадичну подорож самотрансформацій завдовжки у власне життя. У цьому зв’язку постає питання, якою має бути сучасна освіта, щоб дійсно бути сучасною. В динаміці ландшафту освіти для дорослих домінуюча роль переходить до трансформативного навчання. В данній статті теорія трансформативного навчання дорослих розглядається як релевантний підхід до освіти індивіда, здатного стати автономним комунікативним суб’єктом громадянського суспільства в умовах «плинної сучасності». ua
dc.description.abstract Современность характеризуется глубокими изменениями во всех сферах человеческой жизни, вызванными глобальными трансформациями на макро- и микроуровнях социального общежития. Эти изменения позволяют говорить о современности как эпохе цивилизационного перехода, для которой характерны «разжижение» прежних «плотных» иерархических структур и институтов, и непрерывное становление новых, пластичных, «текучих» ризоморфных структур в модусе неопределенности. Индивид, выброшенный тектоническими сдвигами систем из безопасных и устойчивых ниш своего существования в терминалы «пространств потоков» и «вневременного времени», вынужден отправиться в номадическое путешествие самотрансформаций длиною в собственную жизнь. В этой связи встает вопрос, каким должно быть современное образование, чтобы действительно быть современным. В динамике ландшафта образования для взрослых доминирующая роль переходит к трансформативному обучению. В данной статье теория трансформативного обучения взрослых рассматривается как релевантный подход к образованию индивида, способного стать автономным коммуникативным субъектом гражданского общества в условиях «текучей современности». ua
dc.description.abstract Modernity is characterized by profound changes in all spheres of human life caused by the global transformations on macro and micro levels of social existence. These changes allow us to speak about the present as the era of civilizational transition, which is characterized by «thinning» the former «dense» hierarchical structures and institutions, and the continuous emergence of new, plastic, «fluid» rhizomatic structures in the mode of uncertainty. Individual, thrown out of safe and stable niches of his/her existence by tectonic systems shifts in the terminals of ‘space of flows’ and ‘timeless time’, is forced to head off to a nomadic journey of self-transformations for a period of individual own life. In this context, the question of what modern education should be to become really modern, arises. The dominant role in the dynamics of adult education landscape belongs to transformative learning. The transformative adult learning theory is considered as the relevant approach to education of the individual, which is able to become an autonomous communicative actor of the civil society in the situation of a «Liquid Modernity» in the given article. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject «плинна сучасність» ua
dc.subject освіта для дорослих ua
dc.subject теорія трансформативного навчання ua
dc.subject Мезіроу ua
dc.subject система орієнтацій ua
dc.subject смислові схеми ua
dc.subject смислові перспективи ua
dc.subject склад розуму ua
dc.subject дезорієнтуюча дилема ua
dc.subject критична рефлексія ua
dc.subject рефлексія передумов ua
dc.subject критична рефлексія припущень ua
dc.subject раціональний дискурс ua
dc.subject «текучая современность» ua
dc.subject образование для взрослых ua
dc.subject теория трансформативного обучения ua
dc.subject Мезироу ua
dc.subject система ориентаций ua
dc.subject смысловые схемы ua
dc.subject смысловые перспективы ua
dc.subject склад ума ua
dc.subject дезориентирующая дилемма ua
dc.subject критическая рефлексия ua
dc.subject рефлексия предпосылок ua
dc.subject критическая рефлексия предположений ua
dc.subject рациональный дискурс ua
dc.subject «Liquid Modernity» ua
dc.subject adult education ua
dc.subject transformative learning theory ua
dc.subject Mezirow ua
dc.subject frame of references ua
dc.subject meaning schemes ua
dc.subject meaning perspectives ua
dc.subject habits of mind ua
dc.subject disorienting dilemma ua
dc.subject critical reflection ua
dc.subject premise reflection ua
dc.subject critical reflection of assumptions ua
dc.subject rational discourse ua
dc.subject.classification 37.031.83:124.1+140.8 ua
dc.title Теорія трансформативного навчання: освіта для дорослих в умовах "плинної сучасності" ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу