В статті представлені результати експериментального дослідження особливостей образотворчої діяльності розумово відсталих дошкільників. Показана залежність змісту малюнків від рівня сформованості соціального досвіду дітей. Визначені умови, які сприяють розвитку соціального досвіду розумово відсталих дітей.
В статье представлены результаты экспериментального исследования особенностей изобразительной деятельности умственно отсталых дошкольников. Показана зависимость содержания рисунков от уровня сформированности социального опыта детей. Определены условия, которые
способствуют развитию социального опыта умственно отсталых дошкольников.
This article contains the results of experimental research of peculiarities of painting activity of handicapped children of pre-school age. The dependence of the content of subject drawing on the level of how the social experience of children is formed is outlined. Conditions contributing to advancement of quality of subject content of pictures of pre-school children having low level of intellect by means of formation and broading of their social experience are defined.