Глобалізація та інформаційна революція істотно підсилюють роль інтелекту як стратегічного ресурсу розвитку цивілізації. Інтелект концентрується в університетах, тому університети перебувають у центрі усіх світових змін. Як мають змінитися університети, щоб виконати свою місію, своє покликання, щоб виправити покладені на них сподівання? Відповідь на це запитання розгортається у площині визначення шляхів їх подальшого розвитку: у зміні філософських засад організації освітнього процесу, базового світогляду, номенклатури спеціальностей, технологій навчання, в підсиленні внутрішньої і зовнішньої консолідації, у встановленні прозорих та зрозумілих для всіх країн правил взаємодії і співробітництва тощо.
Globalization and information revolution reinforce considerably the role of the mind as a strategic recource of civilization`s development. The mind concentrates in the universities, so university change to fulfill its historical mission, to justify entrusted hopes? A change of general philosophy of educational process organization, basic world look, list of specialties educational technologies; the strengthening of internal and external consolidation, establishment of transparent and understandable rules of interaction and cooperation for the all countries, i.e. analysys of the universities` future development.