У статті здійснено характеристику обґрунтування понять
«відповідальність» та «соціальна відповідальність» у сучасній науковій
літературі. Деталізовано підходи до характеристики таких видів
відповідальності, як: індивідуальна (особистісна), групова та колективна
відповідальність. Запропоновано трактування поняття «соціальна
відповідальність» як важливого особистісного утворення. Представлено різні
класифікаційні підходи до визначення та обґрунтування поняття «соціальна
відповідальність». Соціальна відповідальність розкрита як невід’ємний елемент
суспільного механізму, формування соціального благополуччя й добробуту.
Здійснено узагальнення та аналіз наукoвo-метoдичнoї літератури, результатів
наукових досліджень щодо формування соціальної відповідальності студентської
молоді. Охарактеризовано роль закладів вищої освіти у формуванні соціальної
відповідальності студентської молоді, залученні до вирішення соціально
значущих проблем у суспільстві.
The article describes the characteristic justification of the concepts of
«responsibility» and «social responsibility» in the modern scientific literature. Detailed
approaches to the characterization of such types of responsibility as: individual
(personal), group and collective responsibility. The interpretation of social
responsibility as an important personal education is proposed. Various classification
approaches to the definition and justification of the concept of «social responsibility»
are presented. Social responsibility is disclosed as an integral element of the social
mechanism, the formation of social well-being and welfare. The compilation and
analysis of scientific and methodical literature, the results of scientific research on the
formation of social responsibility of students has been carried out. The role of
institutions of higher education in the formation of the social responsibility of students,
involvement in solving socially significant problems in society is characterized.