Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Калинин, Э.
dc.date.accessioned 2013-03-30T20:08:23Z
dc.date.available 2013-03-30T20:08:23Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Калинин Э.Проблема наблюдателя в современной науке и педагогике / Э. Калинин // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2007, №1(6). - С. 139-147 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2514
dc.description.abstract Посткласична наука характеризується, насамперед, двома загальними тенденціями: 1) проникненням методів і ідеалів одного типу наукових дисциплін в інший тип; 2) утворенням інтегральних дисциплін, проблем і підходів. Автор зупиняється на загальній для посткласичної науки проблемі спостерігача, його ролі, статусі й значенні як для природничих, так і для соціогуманітарних наук. На основі аналізу проблеми спостерігача в природничих науках (на прикладі фізики й синергетики) і в суспільних науках (на прикладі етнології й педагогіки) робиться висновок про неможливість виключити фігуру спостерігача зі структури посткласичної наукової теорії й про необхідність трансцендентальної суб’єктивності в посткласичній науці від фізики до педагогіки. Це приводить не до втрати об’єктивності наукового знання, але до ускладнення процедур його досягнення й свідчить про процеси гуманітаризації сучасної науки. ru_RU
dc.description.abstract Post-classic science is characterizd by two general tendencies: 1) interdisciplinary, 2) formation of integral disciplines, problems and approaches. The author dwells on such common problem for post-classic science as an Observer, his role, status and importance both for natural sciences and humanities (for example, ethnology and pedagogy). Two conclusions are based on the analysis of the problem of an Observer in natural sciences (for example, physics and synergetic) and in social sciences (for example, ethnology and pedagogic): 1) Observer’s indestructibility from the structure of post-classic scientific theory, and 2) the necessity of transcendental subjectivity in post-classic science from physics to pedagogy. This does not necessarily lead to the loss of objectivity of scientific knowledge, although complicates the procedures of its achievement. It also confirms the processes of the humanitarization of modern science. ru_RU
dc.language.iso ru ru_RU
dc.publisher Видавництво "Майстер-клас" ru_RU
dc.subject спостерігач ru_RU
dc.subject посткласична наука ru_RU
dc.subject педагогіка ru_RU
dc.subject post-classic science ru_RU
dc.subject Observer ru_RU
dc.subject pedagogy ru_RU
dc.title Проблема наблюдателя в современной науке и педагогике ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу