Нова еволюційна педагогіка, яка останнім часом інтенсивно розробляється групою німецьких дослідників (А. Тремль, Ф. Вукетитс, Е. Майр та ін.), претендує на
резонанс в сучасному філософсько-педагогічному дискурсі. Вона демонструє один з варіантів міждисциплінарного підходу до осмислення фундаментальних характеристик
процесів виховання і навчання. Соціобіологічна перспектива дозволяє поглибити розуміння взаємовідносин між старим
і новим в інноваційних освітніх і культурних процесах.
New evolutionary pedagogy has been intensively developed by the team of
German experts (A. Terml, F. Vuketits, E. Mayr) for the last years and can get a
resonance in the modern philosophical and educational discourse in the future.
This pedagogy presents one of the interdisciplinary approaches to understating
the fundamental characteristics of education and learning. The perspective of social biology can deeper the understanding of relations between old and new issues in innovative educational and cultural processes.