DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2006 рік » № 1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2461
Title: Нова німецька еволюційна педагогіка: тенденції і можливості
Authors: Култаєва, М.
Keywords: німецька еволюційна педагогіка
філософсько-педагогічний дискурс
evolutionary pedagogy in Germany
philosophical and educational discourse
Issue Date: 2006
Publisher: Видавництво "Майстер-клас"
Citation: Култаєва М. Нова німецька еволюційна педагогіка: тенденції і можливості / М. Култаєва // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2006, №1(3). - С. 109-121
Abstract: Нова еволюційна педагогіка, яка останнім часом інтенсивно розробляється групою німецьких дослідників (А. Тремль, Ф. Вукетитс, Е. Майр та ін.), претендує на резонанс в сучасному філософсько-педагогічному дискурсі. Вона демонструє один з варіантів міждисциплінарного підходу до осмислення фундаментальних характеристик процесів виховання і навчання. Соціобіологічна перспектива дозволяє поглибити розуміння взаємовідносин між старим і новим в інноваційних освітніх і культурних процесах.
New evolutionary pedagogy has been intensively developed by the team of German experts (A. Terml, F. Vuketits, E. Mayr) for the last years and can get a resonance in the modern philosophical and educational discourse in the future. This pedagogy presents one of the interdisciplinary approaches to understating the fundamental characteristics of education and learning. The perspective of social biology can deeper the understanding of relations between old and new issues in innovative educational and cultural processes.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2461
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kultayeva.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.