The article says about main point of ecologo-pedagogical activity of future biology teachers. It is emphasized such types of ecolo-pedagogical activity: explorative, methodical, educational, socially useful, aesthetic, and naturalistic. The components of ecologo-pedagogical activity of a biology teacher are ecological, psycho-pedagogical and methodical knowledge; ecological and educational skills; motives, convictions and values; personal qualities that promote the formation of preparedness of future biology teacher to ecologo-pedagogical activity.
В статье обоснована сущность эколого-педагогической деятельности будущих
учителей биологии. Выделены и охарактеризованы такие виды эколого-педагогической деятельности: исследовательская, методическая, просветительская, общественно полезная, художественно-эстетическая, туристско-краеведческая, натуралистическая. Компонентами экологопедагогической деятельности учителя биологии определено – экологические, психологопедагогические и методические знания; эколого-педагогические умения; мотивы, убеждения и ценности; личностные качества, способствующие формированию готовности будущего учителя
биологии к эколого-педагогической деятельности.