Процеси глобалізації, розвиток технічних засобів комунікації, дефіцит часу а також активне
утворення міжнародних зв'язків висувають свої вимоги до викладання іноземної мови, зокрема до
відбору лексичного матеріалу з огляду на потреби професійної комунікації тих, хто навчається. У
статті автор робить спробу узагальнити та об’єднати вплив мотиваційно-емоційної та
інтелектуальної сфери студента на ефективність вивчення іноземної мови професійного спрямування,
а також окреслює роль іноземної мови у професійному формуванні майбутнього фахівця. У статті
також аналізуються сучасні вимоги до студентів немовних ВНЗ стосовно рівня володіння іноземною
мовою, вивчаються особливості комунікації у майбутніх фахівців у професійному середовищі, також
розглядаються можливості формування іншомовної комунікативної компетенції крізь призму розвитку
інтелектуальних умінь студентів.
The contemporary situation of increasing number of international contacts in various areas of human life
shows the inevitability of changing the approach to teaching foreign language. Thus development of
professional communicative competence is becoming an essential and universal tool for achieving success in
professional, productive life. This paper deals with some of the intricacies involved in the study of pedagogical
effectiveness in learning foreign language for professional competence. The article analyzes modern
requirements to forming linguistic competence and communicative competence. The author also focuses on the
peculiarities of training the non-philology students for the intercultural communication and essential role of
cross-cultural orientation in teaching to meet the modern demands.