Описано результати емпіричного дослідження психологічних особливостей позитивної Я-концепції дітей-сиріт першокласників – вихованців загальноосвітньої школи-інтернату та специфічні характеристики їх самосвідомості, зокрема, що найбільш тісно пов'язані з особистісними труднощами адаптації до умов шкільного навчання (самооцінка, тривожність, відчуття задоволеність собою, переживання щастя, комунiкативна успішність у навчанні, ефективна адаптацiя). Доведено, що змістовні характеристики Я-концепції виступають системотвірним чинником особистісного розвитку дитини-сироти в школі. Пос. – 10.
Описано результаты эмпирического исследования психологических особенностей позитивной Я-концепции детей-сирот первоклассников – воспитанников общеобразовательной школы-интерната и специфические характеристики их самосознания, в частности, наиболее тесно связанные с личностными трудностями адаптации к условиям школьного обучения (самооценка, тревожность, ощущение удовлетворенности собой, переживание счастья, коммуникативная успешность в обучении, эффективная адаптация). Доказано, что процесс самосознания и содержательные характеристики Я-концепции выступают системообразующим фактором личностного развития ребенка-сироты в школе. Цит. – 10.
An empirical study of the psychological peculiarities of the positive Self-concept as to 1-grade orphan- pupils in the general compulsory school (state orphanage educational institute) and specific characteristics of their self-awareness, in particular, the most closely connected with the personality difficulties of adaptation to the conditions of school instruction, is described (self-esteem, anxiety, happiness experiencing, feeling of self-satisfaction, effective adaptation, successful learning communication). It is proved that the self-consciousness process and the content characteristics of the Self-concept act as a system-forming factor of the personal development of an orphan-child at the school . Ref. – 10