У статті розкрито теоретичні основи підготовки майбутніх учителів технологій до профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що пов’язано з реформуванням системи вищої та загальної освіти (встановлення двох освітньо-кваліфікаційних рівнів: бакалавр, магістр та впровадженням допрофільного та профільного навчання в основній та старшій школі). Науково обґрунтована двоетапна педагогічна система підготовки майбутніх учителів технологій: на першому етапі, при підготовці бакалаврів (початкова профільна підготовка), студенти набуватимуть єдиного мінімуму знань та вмінь з організації допрофільної підготовки в загальноосвітніх навчальних закладах; на другому етапі, при підготовці магістрів (профільна підготовка), вчителі отримують знання та вміння за певним профілем з урахуванням обраної спеціалізації. Обґрунтовано педагогічні умови успішного формування готовності майбутніх учителів технологій до профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що виражено в трьохкомпонентній структурі: організаційно-методичний, мотиваційно-цільовий, змістовий компоненти.
В статье раскрыты теоретические основы подготовки будущих учителей технологий к профильному обучению учащихся общеобразовательных учебных заведений, что связано с реформированием системы высшего и общего образования (установка двух образовательно-квалификационных уровней: бакалавр, магистр и внедрением допрофильного и профильного обучения в основной и старшей школе). Научно обоснована двухэтапная педагогическая система подготовки будущих учителей технологии: на первом этапе, при подготовке бакалавров (начальная профильная подготовка), студенты приобретают единый минимум знаний и умений по организации допрофильной подготовки в общеобразовательных учебных заведениях; на втором этапе, при подготовке магистров (профильная подготовка), учителя получают знания и умения по определенному профилю с учетом выбранной специализации. Обоснованы педагогические условия успешного формирования готовности будущих учителей технологий к профильному обучению учащихся общеобразовательных учебных заведений, что выражено в трехкомпонентной структуре: организационно-методический, мотивационно-целевой, содержательный компоненты.
In the article investigated the preparation of future teachers of technologies to the profile studies of students of general educational establishments (the establishment of two educational levels: Bachelor, Master and implementation of preprofile and profile education in primary and high school). It’s scientifically substantiated the two-phased system of pedagogical preparation of future teachers of technologies, determined the principles and pedagogical conditions of preparation of future teachers of technologies to the specialized education of students of general educational establishments, clarified the content of profile preparation of future teachers of technologies, defined criteria, indicators and the levels of evaluation of willingness of future teachers of technologies to the profile studies of students, got further development the methodology of preparation of future teachers of technologies. The conception of preparation of future teachers of technologies to the profile studies of students of general educational establishments is worked out.