В статье рассмотрена проблема самоактуализации будущих преподавателей
музыкального искусства. Определена сущность данного феномена в контексте специфики
музыкально-инструментальной подготовки студентов в педагогических университетах.
Обращено внимание на то, что процесс самоактуализации будущих специалистов
осуществляется в единстве с реализацией их творческого потенциала через стремление
выразить себя, максимально проявить художественно-исполнительские возможности. В
качестве условия самоактуализации рассмотрена концертно-конкурсная деятельность
студентов. Раскрыты особенности концертно-конкурсной деятельности будущих
преподавателей музыкального искусства.
The article describes the problem of self-actualization of the future teachers of musical art.
The essence of this concept is defined in the specific context of music-instrumental training of
students in Pedagogical Universities. It noticed that the process of self-actualization of future
specialists is carried in unity with realization of their creative potential through an aspiration to
self-expression and maximum expression of art-performing possibilities. The concert-competitive
activity of students is considered as a condition for self-actualization. The article reveals of
concert-competitive activity of the future teachers of musical art.