У статті простежується вплив світової кризи на зміст та спосіб існування сучасної освіти.
При цьому йдеться не про відстеження різноманітних ефектів цього впливу, а про новий запит,
який висуває глобальний світ до освітньої системи. Інтегративний зміст кризи визначено через «тяжбу» цінностей та інтересів в сучасному соціокультурному просторі,
наслідком чого є примат інтересів та деструкція ціннісного чинника. Оприявненням цього стала експансія інтересів у сферу належного та підпорядкування
змісту і формату інтересів. З метою виявити вразливість цього заміщення,
аналізуються класичні принципи реал-політик. Обгрунтовується теза, що в
умовах «знецінення цінностей» у сучасної освіти з’являється нове фундаментальне покликання, яке полягає у відтворенні ціннісної складової буття та забезпеченні ефекту і простору належного в сучасній культурі.
В статье прослеживается влияние мирового кризиса на содержание и
способ существования современного образования. При этом речь идет не
об отслеживании различных эффектов этого влияния, а о новом запросе,
который выдвигает глобальный мир к образовательной системе. Интегративное содержание кризиса определено через «тяжбу» ценностей и интересов в современном социокультурном пространстве, следствием чего является примат интересов и деструкция ценностной составляющей. Выражением
этого стала экспансия интересов в сферу должного и подчинения ее им. С
целью выявить уязвимость такого замещения обосновывается тезис о том,
что в условиях «обесценивания ценностей» у современного образования
появляется новое фундаментальное призвание, которое состоит в воспроизведении ценностной составляющей бытия и обеспечении эффекта и пространства должного в современной культуре.
The article shows the influence of the global crisis on the content and mode
of existence of contemporary education. This is not about tracking various effects
of impact, and a new request that brings the world to the global education system.
Integrative content of crisis is defined through the “battle” of values
and interests
in the contemporary socio-cultural space, resulting the primacy of the interests and
the destruction values
factor. An expression of this was the expansion of interest in
the sphere of the proper. In order to detect this vulnerability replacement analyzed
the classic principles of real politics. Substantiates the thesis that in “depreciation
values” in modern education there is a new fundamental vocation. It is playing
a valuable part of life and ensuring the proper effect and space in contemporary
culture.