Теоретичні розвідки українського напряму загальноєвропейського «модернізаційного порядку
денного» вищої школи потребують інтелектуальних дороговказів. Певним академічним підґрунтям можуть слугувати концепції «суспільства знання» як чинник суспільного розвитку і
сталого та інклюзивного економічного зростання.
Робиться спроба показати ґенезу терміну «суспільство знань», наголошуючи
на важливості знання як фундаментального чинника не тільки для освіти, а
й
політики, економіки, навчання дорослих та культури
сучасного суспільства.
Подається коротка характеристика дотичних документів у царині освітньої державної політики , а саме: «Освітньої та тренінгової стратегії 2020»
Європейської Комісії; «Модернізаційний порядок денний європейської системи
вищої освіти» Європейського Союзу, а також «Інчхонська декларація» 2015
Світового освітнього форуму, які можуть також бути важливими дороговказами для розбудови української освітньої політики, стратегії та навчальної
практики у майбутньому.
Теоретические исследования украинского направления общеевропейской «модернизационной повестки дня» высшей школы требуют
интеллектуальных указателей. Некоторой академической основой для этого
могут служить концепции «общества знания» как фактор общественного
развития, устойчивого и инклюзивного экономического роста. Делается
попытка показать генезис термина «общество знаний», подчеркивая важность знания как фундаментального фактора не только для образования,
но и политики, экономики, обучения взрослых и культуры современного
общества.
В статье предлагается краткая характеристика сопутствующих документов в области образовательной государственной политики, а именно: «Образовательная и тренинговая стратегии 2020» Европейской Комиссии; «Модернизационная повестка дня европейской системы высшего образования»
Европейского Союза, а также «Инчхонская декларация» 2015 Всемирного
образовательного форума, которые могут также быть важными драйверами
для развития украинской образовательной политики, стратегии и учебной
практики в будущем.
Theoretical studies of Ukrainian direction in European «modernization
agenda» of high school need intelligent guides. The concept of «knowledge society»
as a factor of social development and sustainable and inclusive economic growth
should be understood as the certain methodological foundation for such studies.
The author analyzes the origins of the terms as “knowledge society” and “nowledge societies”, emphasizing the importance of knowledge as a fundamental factor not
only for education but also for politics, economics, adult education and culture
of contemporary society. It is given the brief description of relevant documents in
the field of educational public policy, namely: “Education and Training Strategy
2020” (European Commission); “Modernization Agenda for European Higher
Education System” (European Union), as well as Incheon Declaration provided
by 2015 World Education Forum. All these documents may be also mportant signs
for the development of Ukrainian education public policy, strategies and practical
training in the future.