В огляді йдеться про наукові заходи та пошуки з вивчення методики
«Філософія для дітей», здійснені дослідниками НПУ ім. М. Драгоманова
з 2009 по 2015 р. Зокрема, це — тренінги, експериментальні уроки в школах, участь у конференціях та стажуваннях. Дані заходи спрямовані
на популяризацію та поширення використання рефлексивної методики
в українській освіті. В статті показано значення міжнародного досвіду для її вивчення, зокрема поглиблення наукових контактів з Джин-Ван
Парком (Південна Корея), Донною Берк (США) та ін. Першим знаковим
заходом презентації методики «Філософія для дітей» в Україні став
Міжнародний науково-практичний семінар «Зміни орієнтирів навчання
в українській педагогіці» або «Програма «Філософія для дітей» М. Ліпмана: адаптація світового досвіду в українській педагогіці» (28–30 жовтня
2011 р.). Авторки звертають увагу на значення використання методики
«Філософія для дітей» для підготовки майбутніх вчителів, переосмисленння професійного досвіду педагога, формування критичного мислення
дітей. Популяризації ідей запропонованої методики сприяло започаткування авторками рубрики «Філософія для дітей» на сторінках журналу
«Філософія освіти /Philosophy of Education». Вони виходять з того, що
методика навчання філософуванню (розвиток навичок критичного, креативного мислення) є неоціненним засобом як для усвідомлення власної
унікальності, так і руху назустріч один одному, що є особливо важливим
у сучасному глобалізованому світі.
В обзоре речь идет о научных мероприятиях и поисках по изучению
методики «Философия для детей», осуществленных исследователями
НПУ им. Драгоманова с 2009 по 2015 г. В частности, это — тренинги,
экспериментальные уроки в школах, участие в конференциях и стажировках. Данные мероприятия нацелены на популяризацию и распространение использования рефлексивной методики в украинском образовании. В статье показано значение международного опыта для ее изучения,
в частности, углубление научных контактов с Джин Ван Парком, (Южная Корея), Донной Берк (США) и др. Первым знаковым мероприятием
презентации методики «Философия для детей» в Украине стал Международный научно-практический семинар «Изменения ориентиров обучения в украинской педагогике» или «Программа «Философия для детей» М. Липмана: адаптация мирового опыта в украинской педагогике»
(28–30 октября 2011 г.). Авторы обращают внимание на значение использования методики «Философия для детей» для подготовки будущих
учителей, переосмысления профессионального опыта педагога, формирования критического мышления у детей. Популяризации идей предложенной методики способствовало основание авторами рубрики «Философия для детей» на страницах журнала «Філософія освіти/ Philosophy of
Education». Они исходят из того, что методика обучения философствованию (развитие навыков критического, креативного мышления) является
неоценимым средством как для осознания собственной уникальности,
так и движения навстречу друг другу, что особенно важно в современном
глобализированном мире.
The review describes the research events about the methodology “Philosophy
for Children” committed by scholars of National Pedagogical Dragomanov
University from 2009 to 2015. In particular, these are trainings, experimental
lessons at schools, participation in conferences and traineeships. These events are
aimed the promoting and spreading of the reflexive methodology in Ukrainian
education. The article shows the importance of international experience for its
study, including the deepening of scientific contacts with Jin Wann Park (South
Korea), Donna Burk (USA) and others. The first significant event of presentation
of methodology “Philosophy for Children” in Ukraine was the International
scientific and practical seminar “Changes of the education reference points in
Ukrainian pedagogy” or “M. Lipman's Program “Philosophy for Children”:
adaptation of international experience in the Ukrainian pedagogy” (October,
28–30, 2011). The authors pay attention to the importance of methodology
“Philosophy for children” for preparation of future teachers, reconsideration
of their professional experience, formation of children's critical thinking. The
authors have created the milestone “Philosophy for Children” in the journal
“Філософія освіти/ Philosophy of Education” as a way of popularization of
the proposed methodology. They proceed from the fact according to which
that methods for teaching to philosophize (the development of critical and
creative thinking skills) is an invaluable means for understanding her/his own
uniqueness, and movement towards each other, which is especially important in
today's globalized world.