Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Історія знайомства української педагогічної аудиторії з методикою «філософія для дітей»

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Адаменко, Надія
dc.contributor.author Кравченко, Юлія
dc.date.accessioned 2017-03-22T12:12:33Z
dc.date.available 2017-03-22T12:12:33Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Адаменко Н. Історія знайомства української педагогічної аудиторії з методикою "філософія для дітей" / Н. Адаменко, Ю. Кравченко // Філософія освіти. - 2014. - № 2(15). - С. 188-195 ua
dc.identifier.issn 2309-1606
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13020
dc.description.abstract В огляді йдеться про наукові заходи та пошуки з вивчення методики «Філософія для дітей», здійснені дослідниками НПУ ім. М. Драгоманова з 2009 по 2015 р. Зокрема, це — тренінги, експериментальні уроки в школах, участь у конференціях та стажуваннях. Дані заходи спрямовані на популяризацію та поширення використання рефлексивної методики в українській освіті. В статті показано значення міжнародного досвіду для її вивчення, зокрема поглиблення наукових контактів з Джин-Ван Парком (Південна Корея), Донною Берк (США) та ін. Першим знаковим заходом презентації методики «Філософія для дітей» в Україні став Міжнародний науково-практичний семінар «Зміни орієнтирів навчання в українській педагогіці» або «Програма «Філософія для дітей» М. Ліпмана: адаптація світового досвіду в українській педагогіці» (28–30 жовтня 2011 р.). Авторки звертають увагу на значення використання методики «Філософія для дітей» для підготовки майбутніх вчителів, переосмисленння професійного досвіду педагога, формування критичного мислення дітей. Популяризації ідей запропонованої методики сприяло започаткування авторками рубрики «Філософія для дітей» на сторінках журналу «Філософія освіти /Philosophy of Education». Вони виходять з того, що методика навчання філософуванню (розвиток навичок критичного, креативного мислення) є неоціненним засобом як для усвідомлення власної унікальності, так і руху назустріч один одному, що є особливо важливим у сучасному глобалізованому світі. ua
dc.description.abstract В обзоре речь идет о научных мероприятиях и поисках по изучению методики «Философия для детей», осуществленных исследователями НПУ им. Драгоманова с 2009 по 2015 г. В частности, это — тренинги, экспериментальные уроки в школах, участие в конференциях и стажировках. Данные мероприятия нацелены на популяризацию и распространение использования рефлексивной методики в украинском образовании. В статье показано значение международного опыта для ее изучения, в частности, углубление научных контактов с Джин Ван Парком, (Южная Корея), Донной Берк (США) и др. Первым знаковым мероприятием презентации методики «Философия для детей» в Украине стал Международный научно-практический семинар «Изменения ориентиров обучения в украинской педагогике» или «Программа «Философия для детей» М. Липмана: адаптация мирового опыта в украинской педагогике» (28–30 октября 2011 г.). Авторы обращают внимание на значение использования методики «Философия для детей» для подготовки будущих учителей, переосмысления профессионального опыта педагога, формирования критического мышления у детей. Популяризации идей предложенной методики способствовало основание авторами рубрики «Философия для детей» на страницах журнала «Філософія освіти/ Philosophy of Education». Они исходят из того, что методика обучения философствованию (развитие навыков критического, креативного мышления) является неоценимым средством как для осознания собственной уникальности, так и движения навстречу друг другу, что особенно важно в современном глобализированном мире. ua
dc.description.abstract The review describes the research events about the methodology “Philosophy for Children” committed by scholars of National Pedagogical Dragomanov University from 2009 to 2015. In particular, these are trainings, experimental lessons at schools, participation in conferences and traineeships. These events are aimed the promoting and spreading of the reflexive methodology in Ukrainian education. The article shows the importance of international experience for its study, including the deepening of scientific contacts with Jin Wann Park (South Korea), Donna Burk (USA) and others. The first significant event of presentation of methodology “Philosophy for Children” in Ukraine was the International scientific and practical seminar “Changes of the education reference points in Ukrainian pedagogy” or “M. Lipman's Program “Philosophy for Children”: adaptation of international experience in the Ukrainian pedagogy” (October, 28–30, 2011). The authors pay attention to the importance of methodology “Philosophy for children” for preparation of future teachers, reconsideration of their professional experience, formation of children's critical thinking. The authors have created the milestone “Philosophy for Children” in the journal “Філософія освіти/ Philosophy of Education” as a way of popularization of the proposed methodology. They proceed from the fact according to which that methods for teaching to philosophize (the development of critical and creative thinking skills) is an invaluable means for understanding her/his own uniqueness, and movement towards each other, which is especially important in today's globalized world. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject філософія ua
dc.subject філософія для дітей ua
dc.subject філософування ua
dc.subject философия ua
dc.subject философия для детей ua
dc.subject философствование ua
dc.subject philosophy ua
dc.subject philosophy for children ua
dc.subject philosophizing ua
dc.subject.classification 130.2: 372.8 ua
dc.title Історія знайомства української педагогічної аудиторії з методикою «філософія для дітей» ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу