DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2014 рік » №2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13020
Title: Історія знайомства української педагогічної аудиторії з методикою «філософія для дітей»
Authors: Адаменко, Надія
Кравченко, Юлія
Keywords: філософія
філософія для дітей
філософування
философия
философия для детей
философствование
philosophy
philosophy for children
philosophizing
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Адаменко Н. Історія знайомства української педагогічної аудиторії з методикою "філософія для дітей" / Н. Адаменко, Ю. Кравченко // Філософія освіти. - 2014. - № 2(15). - С. 188-195
Abstract: В огляді йдеться про наукові заходи та пошуки з вивчення методики «Філософія для дітей», здійснені дослідниками НПУ ім. М. Драгоманова з 2009 по 2015 р. Зокрема, це — тренінги, експериментальні уроки в школах, участь у конференціях та стажуваннях. Дані заходи спрямовані на популяризацію та поширення використання рефлексивної методики в українській освіті. В статті показано значення міжнародного досвіду для її вивчення, зокрема поглиблення наукових контактів з Джин-Ван Парком (Південна Корея), Донною Берк (США) та ін. Першим знаковим заходом презентації методики «Філософія для дітей» в Україні став Міжнародний науково-практичний семінар «Зміни орієнтирів навчання в українській педагогіці» або «Програма «Філософія для дітей» М. Ліпмана: адаптація світового досвіду в українській педагогіці» (28–30 жовтня 2011 р.). Авторки звертають увагу на значення використання методики «Філософія для дітей» для підготовки майбутніх вчителів, переосмисленння професійного досвіду педагога, формування критичного мислення дітей. Популяризації ідей запропонованої методики сприяло започаткування авторками рубрики «Філософія для дітей» на сторінках журналу «Філософія освіти /Philosophy of Education». Вони виходять з того, що методика навчання філософуванню (розвиток навичок критичного, креативного мислення) є неоціненним засобом як для усвідомлення власної унікальності, так і руху назустріч один одному, що є особливо важливим у сучасному глобалізованому світі.
В обзоре речь идет о научных мероприятиях и поисках по изучению методики «Философия для детей», осуществленных исследователями НПУ им. Драгоманова с 2009 по 2015 г. В частности, это — тренинги, экспериментальные уроки в школах, участие в конференциях и стажировках. Данные мероприятия нацелены на популяризацию и распространение использования рефлексивной методики в украинском образовании. В статье показано значение международного опыта для ее изучения, в частности, углубление научных контактов с Джин Ван Парком, (Южная Корея), Донной Берк (США) и др. Первым знаковым мероприятием презентации методики «Философия для детей» в Украине стал Международный научно-практический семинар «Изменения ориентиров обучения в украинской педагогике» или «Программа «Философия для детей» М. Липмана: адаптация мирового опыта в украинской педагогике» (28–30 октября 2011 г.). Авторы обращают внимание на значение использования методики «Философия для детей» для подготовки будущих учителей, переосмысления профессионального опыта педагога, формирования критического мышления у детей. Популяризации идей предложенной методики способствовало основание авторами рубрики «Философия для детей» на страницах журнала «Філософія освіти/ Philosophy of Education». Они исходят из того, что методика обучения философствованию (развитие навыков критического, креативного мышления) является неоценимым средством как для осознания собственной уникальности, так и движения навстречу друг другу, что особенно важно в современном глобализированном мире.
The review describes the research events about the methodology “Philosophy for Children” committed by scholars of National Pedagogical Dragomanov University from 2009 to 2015. In particular, these are trainings, experimental lessons at schools, participation in conferences and traineeships. These events are aimed the promoting and spreading of the reflexive methodology in Ukrainian education. The article shows the importance of international experience for its study, including the deepening of scientific contacts with Jin Wann Park (South Korea), Donna Burk (USA) and others. The first significant event of presentation of methodology “Philosophy for Children” in Ukraine was the International scientific and practical seminar “Changes of the education reference points in Ukrainian pedagogy” or “M. Lipman's Program “Philosophy for Children”: adaptation of international experience in the Ukrainian pedagogy” (October, 28–30, 2011). The authors pay attention to the importance of methodology “Philosophy for children” for preparation of future teachers, reconsideration of their professional experience, formation of children's critical thinking. The authors have created the milestone “Philosophy for Children” in the journal “Філософія освіти/ Philosophy of Education” as a way of popularization of the proposed methodology. They proceed from the fact according to which that methods for teaching to philosophize (the development of critical and creative thinking skills) is an invaluable means for understanding her/his own uniqueness, and movement towards each other, which is especially important in today's globalized world.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13020
ISSN: 2309-1606
Appears in Collections:№2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adamenko_Kravchenko.pdf842.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.