У статті представлені декілька аспектів
освіти жінок, які детальніше розглянуті в
книзі «Жінки в філософії. Філософи про жінок.
Суб′єктивні есе» [Kobiety W filozofii. Filozofowie
о kobietach. Eseje subiektсywne] (Зелена-Гура,
2012). Автор звертає увагу на проблеми жіночої
освіти в часи античності. Розглянуто основні філософські школи того
часу (наприклад, «Піфагорійський союз»), а також ідеї найвідоміших жінок, які займалися філософією і наукою (наприклад, Периктіона, Сапфо,
Арістоклея, Гіпатія). У статті показано, що в різних античних філософських і наукових текстах ми зустрічаємо імена, які точно були іменами жінок. Хоча ми не маємо багато інформації про них, однак відомо, що
були філософами і вченими. Як правило, вони були доньками вчителів філософії і математики, або ж походили із багатих сімей. Авторка аналізує
джерела з історії жіночої освіти, вказує на труднощі із якими стикалися
жінки, які хотіли навчатися і займатися наукою в світі античності, який
був переважно чоловічим і характеризувався мізогінією.
В статье представлены несколько аспектов образования женщин, которые более детально рассмотрены в книге «Женщины в философии. Философия о женщинах. Субъективные эссе» [Kobiety W filozofii. Filozofowie про kobietach. Eseje subiektywne] (Зеленая-Гура, 2012). Автор обращает внимание на проблемы образования женщин в эпоху
античности. Рассмотрены основные философские школы того времени (например, «Пифагорейский союз»), а также идеи известных женщин, которые занимались философией
и наукой (например, Периктиона, Сапфо, Аристоклея, Гипатия). В статье показано, что в
разных античных философских и научных текстах мы встречаем имена, которые точно
были именами женщин. Хотя у нас нет много информации о них, однако известно, что
они были философами и учеными. Как правило, они были дочками учителей философии
и математики, или происходили из богатых семей. Авторка анализирует источники истории женского образования, указывает на трудности, с которыми встречались женщины,
которые хотели учиться и заниматься наукой в мире античности, который был преимущественно миром мужчин и характеризовался мизогинией.
The article presents several issues that have been shown in the book Women in Philosophy.
Philosophers about Women. Subjective Essays [Kobiety w filozofii. Filozofowie o kobietach.
Eseje subiektywne] (Zielona Gora, 2012). Author pays attention to the problem of women’s
education in the times of antiquity. She examines the main philosophical schools (for example,
“Pythagorean Union”) and to the ideas of the most famous women (for example, Perictione,
Sappho, Aristoclea, Hypatia). The article shows that in different records of ancient scholars we
meet the names that are exectly the names of women. Although we have not many information,
but it’s known that they were philosophers and scientists. Typically they were daughters of
teachers of philosophy and mathematics or were taken to the Academy from the rich families.
Author analyzes the sources of the history of women’s education, notes difficulties faced by
women who wish to learn in the male, misogynistic environment of antiquity.