У статті висвітлено проблему громадянського спрямування трудового навчання розумово відсталих
старшокласників. Досліджено сутність громадянськості, як готовності і здатності людини брати участь у справах суспільства
й держави на основі глибокого усвідомлення своїх прав і обов’язків. Визначено значущість трудового навчання для
ефективної соціалізації розумово відсталих учнів, що забезпечує становлення свідомого громадянина з міцною системою
поглядів, переконань, ціннісних орієнтацій та ідеалів. Описано інтерактивні методи та технології спрямовані на підвищення
інтелектуальної та практичної діяльності розумово відсталих учнів, що сприяють підвищенню рівня пізнавального інтересу до
громадянських знань на уроках професійно-трудового навчання.
В статье освещена проблема гражданского направления трудового обучения умственно отсталых
старшеклассников. Определена сущность гражданственности, как готовности и способности человека принимать участие в
делах общества и государства на основе глубокого осознания своих прав и обязанностей. Доказано значимость трудового
обучения для эффективной социализации умственно отсталых учащихся, которое обеспечивает становление сознательного
гражданина с прочной системой взглядов, убеждений, ценностных ориентаций и идеалов. Описаны интерактивные методы
и технологии направленные на повышение интеллектуальной и практической деятельности умственно отсталых учащихся,
способствующие повышению уровня познавательного интереса к гражданским знаниям на уроках профессионально-
трудового обучения.
In the article the problem of civil directing labor education of mentally retarded senior pupils. Deals with the nature of
citizenship as a person's ability and willingness to participate in public affairs and the state based on a deep understanding of their
rights and obligations. Determined the significance of labor training for effective socialization of mentally retarded students, ensuring
becoming conscious citizen with a strong system of attitudes, beliefs, values and ideals. We describe the interactive techniques and
technologies aimed at increasing the intellectual and practical activity of mentally retarded students that improve the educational
level of interest in civic knowledge in class vocational and employment training.