В статье рассмотрены научные подходы и принципы, определяющие стратегию методического сопровождения процесса формирования художественно-коммуникативных умений будущих учителей музыки и хореографии. Такими подходами являются: гуманистический, средовой, личностно-деятельностный и герменевтический. Раскрыты принцип комфортного художественного общения, принцип художественного творчества, принцип диалогичности и принцип художественно-коммуникативного понимания.
У статті розглянуті наукові підходи і принципи, що визначають стратегію методичного супроводу процесу формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики і хореографії. Такими підходами є: гуманістичний, середовищний, особистісно-діяльнісний і герменевтичний. Розкрито принцип комфортного художнього спілкування, принцип художньої творчості, принцип діалогічності і принцип художньо-комунікативного розуміння.
This article deals with the conceptual approaches, principles necessary to determine and reason the pedagogical conditions and methodical support structure of the artistic and communicative skills forming of future music and choreography teachers. Such approaches are: humanistic, environmental, activistic and hermeneutical. The following principles are pointed out: the principle of the comfortable artistic communication, the principle of the artistic creation, the principle of the dialogueness and the principle of the artistic and communicative comprehension.