В статье анализируются психофизиологические механизмы слухового внимания. Распознавание и анализ информации звукового происхождения происходит с помощью групп нейронов, реагирующих на любые раздражители различных сенсорных систем и их изменения, чем модифицируют состояние активности коры головного мозга и регулируют ее готовность к действию. Области головного мозга профессиональных музыкантов особенно развиты и существенно отличаются от реакций немузыкантов на звучание музыки. Знание психофизиологических основ и механизмов слухового внимания способствует поиску эффективных форм и методов музыкального обучения школьников и студентов.
У статті аналізуються психофізіологічні механізми слухового уваги. Розпізнавання і аналіз інформації звукового походження відбувається за допомогою груп нейронів, що реагують на будь-які подразники різних сенсорних систем і їх зміни, які модифікують стан активності кори головного мозку та регулюють її готовність до дії. Області головного мозку професійних музикантів особливо розвинені і суттєво відрізняються від реакцій немузикантів на звучання музики. Знання психофізіологічних основ і механізмів слухового уваги сприяє пошуку ефективних форм і методів музичного навчання школярів і студентів.
The article analyzes the psychophysiological mechanisms of auditory attention. Recognition and analysis of the sound origin takes place with the help of groups of neurons that respond to any stimuli of different sensory systems and their changes, than modify the state of activity of the cerebral cortex and regulate its readiness for action. Brain area professional musicians are particularly well developed and significantly different from the reactions of non-musicians on music. Knowledge of physiological principles and mechanisms of auditory attention contributes to the search for effective forms and methods of musical education of children and students.