Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методические подходы по развитию словаря у дошкольников с общим недоразвитием речи

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Карапетян, С. Г. uk_UA
dc.contributor.author Кирокосян, А. А. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:39:20Z
dc.date.available 2015-07-03T12:39:20Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Карапетян С. Г. Методические подходы по развитию словаря у дошкольников с общим недоразвитием речи / С. Г. Карапетян, А. А. Кирокосян // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 68-71. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7779
dc.description.abstract У статті розглядається словник як головний показник розвитку мовлення дитини. А також підкреслюється важливість збагачення словника як один з необхідних компонентів при підготовці дітей до шкільного навчання. У статті представлені результати експериментального дослідження словника дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Експериментально обгрунтовано, що у дітей із загальним недорозвиненням мовлення відзначається бідність пасивного і активного словника, значні труднощі актуалізації слів, переносного значення слова. Констатовано той факт, що особливості словника дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення проявляються у зв'язному мовленні. А також представлено дослідження впливу особливостей словника цих дітей на навчальний процес. Виявлено, що особливості словника цих дітей негативно позначаються на навчальному процесі та знижують його ефективність. У навчальному процесі у цих дітей труднощі проявляються у сприйнятті і відтворенні навчального матеріалу. У статті представлені методичні підходи та напрямки логопедичної роботи з розвитку словника у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Описуються багаторазово апробовані і експериментально обгрунтовані засоби, прийоми і методи розвитку словника у дітей із загальним недорозвиненням мовлення з урахуванням тих труднощів, з якими надалі в ході навчального процесу стикаються ці діти.
dc.description.abstract В статье рассматривается словарь как главный показатель развития речи ребенка. А также подчеркивается важность обогащения словаря как один из необходимых компонентов при подготовке детей к школьному обучению. В статье представлены результаты экспериментального исследования словаря дошкольников с общим недоразвитием речи. Экспериментально обоснованы, что у детей с общим недоразвитием отмечается бедность пассивного и активного словаря, значительные трудности актуализации слов, переносного значения слова. Констатирован тот факт, что особенности словаря дошкольников детей с общим недоразвитием речи проявляются в связной речи. А также представлено исследование влияния особенностей словаря этих детей на учебный процесс. Выявлено, что ососбенности словаря этих детей отрицательно сказываются на учебном процессе и снижают его эффективность. В учебном процессе у этих детей трудности проявляются в восприятии и воспроизводстве учебного материала. В статье представлены методические подходы и направления логопедической работы по развитию словаря у дошкольников с общим недоразвитием речи. Описываются многократно апробированные и экспериментально обоснованные средства, приемы и методы развития словаря у детей с общим недоразвитием речи с учетом тех трудностей, с которыми в дальнейшем в ходе учебного процесса сталкиваются эти дети.
dc.description.abstract Vocabulary is introduced in the article as the crucial issue for speech development of a child. The importance of vocabulary enrichment as one of crucial components in preparing children for schooling is underlined as well. The results of vocabulary experimental research of preschool children with general speech underdevelopment are introduced in the article. It is experimentally proved, that children with general speech underdevelopment have poor passive and active vocabulary, have considerable difficulties regarding the actualization of words, word figurative meaning. The fact, that vocabulary peculiarities of preschool children with general speech underdevelopment appear in connected speech, is ascertained. The research of influence of vocabulary peculiarities of these children on the educational process is also introduced. It is identified, that the vocabulary peculiarities of these children negatively affect the educational process and reduce its productiveness. In educational process these children have difficulties with educational process perception and reproduction. Methodological approaches and speech therapy fields regarding the vocabulary development of preschool children with general speech underdevelopment are introduced in the article. Multiply and experimentally approved resources, ways and methods of vocabulary development of children with general speech underdevelopment regarding the problems that children face during the educational process, are described.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject збагачення словника
dc.subject актуалізація слова
dc.subject пасивний і активний словник
dc.subject обогащение словаря
dc.subject актуализация слова
dc.subject пассивный и активный словарь
dc.subject vocabulary enrichment
dc.subject word actualization
dc.subject passive and active vocabulary
dc.subject.classification 376.37
dc.title Методические подходы по развитию словаря у дошкольников с общим недоразвитием речи ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics