Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Прояви тривожності у молодших школярів з психофізичними вадами

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Огороднійчук, З. В. uk_UA
dc.contributor.author Сторожук, Д. С uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Огороднійчук З. В. Прояви тривожності у молодших школярів з психофізичними вадами / З. В. Огороднійчук, Д. С Сторожук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 360-364. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7753
dc.description.abstract В статті розглядаються особливості тривожності у дітей молодшого шкільного віку з психофізичними вадами. Автори стверджують, що прояви тривожності у дітей виявляються на фізіологічному та психологічному рівнях. В роботі підкреслюється, що у дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку тривожність, ще не є стійкою властивістю характеру. Тому її можна скорегувати за допомогою певних корекційних заходів, а також правильної організації навчального процесу, та виконання психолого-педагогічних рекомендацій. Для вивчення рівня тривожності були використані такі методики: 1.Графічна методика М.А.Памфілової «Кактус»; 2. Дитячий варіант шкали явної тривожності CMAS (адаптація А.М.Прихожан); 3.Проєктивна методика для діагностики шкільної тривожності А.М.Прихожан. Графічна методика «Кактус» показала у всіх учнів наявність стану напруження і тривожності. За результатами шкали явної тривожності CMAS близько 50 % учнів показали нормальний рівень тривожності, 33% мають дещо підвищений рівень тривожності, і у 17 % учнів відмічається дуже високий рівень тривожності. Результати проективної методики А.М.Прихожан виявили у всіх учнів низький рівень шкільної тривожності. Отримані результати говорять про те, що рівень тривожності молодших школярів з легкою розумовою відсталістю наближений до нормального, проте існує відсоток дітей що належать до групи ризику.
dc.description.abstract В статье рассматриваются особенности тревожности у детей с психофизическими нарушениями. Авторы утверждают, что проявления тревожности у детей проявляются на физиологическом и психологическом уровнях. В работе подчеркивается, что у детей старшего дошкольного и младшего школьного возраста тревожность, еще не является стойким свойством характера. Поэтому еѐ можно корректировать с помощью определенных коррекционных мероприятий, а так же правильно организованному учебному процессу, и выполнению психолого-педагогических рекомендаций. Для изучения уровня тревожности были использованы такие методики: 1.Графическая методика М.А.Панфиловой «Кактус»; 2.Детский вариант шкалы явной тревожности CMAS (адаптация А.М.Прихожан); 3.Проэктивная методика для диагностики школьной тревожности А.М.Прихожан. Графическая методика «Кактус» продемонстрировала у всех учеников наличие состояния напряжения и тревожности. По результатам шкалы явной тревожности CMAS около 50 % учеников показали нормальный уровень тревожности, у 33% немного повышен уровень тревожности, и у 17 % учеников отмечается очень высокий уровень тревожности. Результаты проективной методики А.М.Прихожан продемонстрировали у всех учеников низкий уровень школьной тревожности. Полученные результаты свидетельствуют о том, что уровень тревожности младших школьников с легкой умственной отсталостью приближен к нормальному, но существует процент детей, которые принадлежат к группе риска.
dc.description.abstract In article exposes problem of anxiety of primary school age children with psychophysical impairments. Manifestations of anxiety of children can be occur at the physiological and psychological levels. Anxiety of children preschool and early school age, is not yet persistent nature of the property. Therefore, it can be corrected with the appropriate corrective measures, as well as the right to organize educational process and the implementation of psycho-pedagogical recommendations. Such techniques were used to study the level of anxiety: graphic technique A.M.Panfilovoj ‗Kaktus‘, The Children‘s Form of Manifest Anxiety Scale-CMAS(in adaptation A.M.Prihozhan), projective technique for the diagnosis of school anxiety A.M.Prihozhan. Graphic technique "Kaktus" has demonstrated the presence of all the students state tension and anxiety. According to the results of the scale overt anxiety CMAS about 50% of the students showed normal levels of anxiety, 33% of the slightly elevated levels of anxiety, and 17% of pupils have very high levels of anxiety. The results of projective techniques A.M.Prihozhan demonstrated that all students have low level of school anxiety. Our results indicate that the level of anxiety younger students with mild mental retardation is close to normal, but there is a percentage of children who belong to the risk group.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject тривожність
dc.subject розумова відсталість
dc.subject молодший шкільний вік
dc.subject тревожность
dc.subject умственная отсталость
dc.subject младший школьный возраст
dc.subject anxiety
dc.subject mental retardation
dc.subject primary school age children
dc.subject.classification 159.922.76-056.313
dc.title Прояви тривожності у молодших школярів з психофізичними вадами ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу