У статті розкривається сутність поняття "малювання розумово відсталих дітей дошкільного віку". Наголошується на важливості правильного та своєчасного ознайомлення дітей олігофренів з обладнанням для малювання. Здійснено аналіз досліджень науковців, педагогів про вікове малювання та корекційний вплив зображувальної діяльності на розумовий розвиток дошкільників, проаналізована класифікація олігофренії в процесі практичної зображувальної діяльності. Розглядається теоретичне та практичне значення малювання у процесі розумового розвитку та встановлені причин необхідності, важливості зображувальної діяльності, що сприятиме глибшому розумінню суті аномального розумового розвитку таких дітей та створення найсприятливіших умов для корекційного навчання і виховання. Особливо наголошується на важливості обізнаності олігофренопедагога в особливостях психологічного розвитку розумово відсталих дітей для створення необхідних педагогічних умов, корекційних методів і прийомів навчання та виховання, які сприятимуть позитивній динаміці їх розвитку та успішному корекційному навчанню без помилок. Обґрунтована та розкрита роль першого успішного кроку малювання до успішного навчання, як один з найважливіших видів предметної діяльності, що підтримує здоров‘я розумово відсталих дітей дошкільного віку та виступає в якості світосприйняття, мови таких дітей.
В статье раскрывается сущность понятия "рисования умственно отсталых детей дошкольного возраста". Отмечается важность правильного и своевременного ознакомления детей олигофренов с оборудованием для рисования. Осуществлен анализ исследований ученых, педагогов о возрастном рисования и коррекционном влиянии изобразительной деятельности на умственное развитие дошкольников, проанализирована классификация олигофрении в процессе практической изобразительной деятельности. Рассматривается теоретическое и практическое значение рисования в процессе умственного развития и установлены причин необходимости, важности изобразительной деятельности, что будет способствовать более глубокому пониманию сути аномального умственного развития таких детей и создание благоприятных условий для коррекционного обучения и воспитания. Особенно подчеркивается важность осведомленности олигофренопедагога в особенностях психологического развития умственно отсталых детей для создания необходимых педагогических условий, коррекционных методов и приемов обучения и воспитания, способствующих положительной динамике их развития и успешном коррекционном обучению без ошибок. Обосновано и раскрыто роль первого успешного шага рисования к успешному обучению, как один из важнейших видов предметной деятельности, поддерживает здоровье умственно отсталых детей дошкольного возраста и выступает в качестве мировосприятия, языка таких детей.
The article reveals the essence of the concept of "a drawing of retarded children of preschool age". It stresses that the importance of proper and timely review of children Oligophrenic with equipment for drawing. The analysis of research scholars, teachers is made for secular painting and graphic impact of correctional activities on cognitive development of preschool children, the classification of mental retardation in the process of practical figurative work is analised. We consider the theoretical and practical importance of drawing in the mental development and the need to set reasons, the importance of graphic activity that will contribute to a deeper understanding of abnormal mental development of children and the creation of favorable conditions for remedial training and education. It particularly stresses on the importance of awareness of olihofrenoteacher of psychological development of mentally retarded children to create the necessary conditions for teaching, correction methods and techniques of training and education that promote positive dynamics of development and successful correctional education without errors. It is well-founded and opened as the first successful step to successful learning painting as one of the most important substantive work that supports the health of mentally retarded preschool children and acts as a worldview, language of children.