Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шкільна інтеграця як необхідність організації сучасного освітнього процесу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яковенко, А. О. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:12Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:12Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Яковенко А. О. Шкільна інтеграця як необхідність організації сучасного освітнього процесу / А. О. Яковенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 278-282. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7733
dc.description.abstract У статті розглядається проблема шкільної інтеграції дітей-інвалідів до навчання у загальноосвітніх закладах. Представлені статистичні дані МОЗ України, державної служби статистики в Україні за останні роки щодо збільшення кількості захворювань у дітей віком від 0-14 р. та збільшення дітей з порушеннями психофізичного розвитку в Україні. Проаналізовані головні причини в структурі інвалідності дітей на 2013 р.: вроджені аномалії - 2,7%; хвороби нервової системи - 28,1%; розлади психіки та поведінки - 14,4%. Демографічні дані свідчать, що, вступаючи до школи, близько 80% дітей мають ті чи інші порушення стану здоров'я. Здійснено аналіз досліджень в області спеціальної педагогіки щодо поняття «інтеграція». Розглянуто варіативність понять «інтеграція» вітчизняними та зарубіжними вченими. Представлені основні форми інтегровано навчання. У статті піднімається проблема актуальності інтеграції до загальноосвітньої школи не тільки дітей з порушенням психофізичного розвитку, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, але і дітей з незначними вадами мовлення. Проблема освітньої інтеграції дітей з обмеженими можливостями є актуальною, потребує подальшої розробки в аспекті зміни свідомості суспільства, яке має пристосуватися до індивідуальних особливостей усіх його громадян.
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема школьной интеграции детей-инвалидов к обучению в общеобразовательных учреждениях. Представлены статистические данные МОЗ Украины, государственной службы статистики в Украине за последние годы по увеличению количества заболеваний у детей в возрасте от 0-14 л. и увеличение детей с нарушениями психофизического развития в Украине. Проанализированы главные причины в структуре инвалидности детей на 2013 г.: врожденные аномалии - 2,7%; болезни нервной системы - 28,1%; расстройства психики и поведения - 14,4%. Демографические данные свидетельствуют, что, поступая в школу, около 80% детей имеют те или иные нарушения состояния здоровья. Осуществлен анализ исследований в области специальной педагогики относительно понятия «интеграция». Рассмотрены вариативность понятий «интеграция» отечественными и зарубежными учеными. Представлены основные формы интегрированного обучения. В статье поднимается проблема актуальности интеграции в общеобразовательную школу не только детей с нарушением психофизического развития, детей с тяжелыми нарушениями речи, но и детей с незначительными нарушениями речи. Проблема образовательной интеграции детей с ограниченными возможностями является актуальной, требует дальнейшей разработки в аспекте изменения сознания общества, которое должно приспособиться к индивидуальным особенностям всех его граждан.
dc.description.abstract In the article the problem of school integration of children-invalids is examined to the studies in general establishment. These statistical Ministry of health of Ukraine, government service of statistics is presented in Ukraine in the last few years in relation to the increase of amount of diseases for children in age from 0-14 and increase of children with violations in psychophysical development in Ukraine. Analyzed are the main causes of the disability-children for 2013: congenital anomalies - 2.7%; diseases of the nervous system - 28.1%; mental disorders and behavior - 14.4%. Demographic data show that in doing in school, about 80% of the children have certain medical conditions. The analysis of the research in the field of special pedagogy on the concept of «integration». Considered a variation of the terms " integration " of domestic and foreign scientists. Presents basic forms of integrated education. The article raises the problem of actual integration in secondary school is not only the children with violations in psychophysical development of children with serious speech disorders and children with minor violations of speech. The problem of educational integration of children with disabilities is relevant, requires further development in the aspect changes in the consciousness of society, which must adapt to the individual needs of all its citizens.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject інтеграція
dc.subject діти з особливими освітніми потребам
dc.subject шкільна дезадаптація
dc.subject корекційно-розвивальне навчання
dc.subject интеграция
dc.subject дети с особыми образовательными потребностями
dc.subject школьная дезадаптация
dc.subject коррекционно-развивающее обучение
dc.subject integration
dc.subject children with speech disorders
dc.subject school disadaptation
dc.subject correctional and developmental education
dc.subject.classification 373.5.091
dc.title Шкільна інтеграця як необхідність організації сучасного освітнього процесу ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу