Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Применение средств физической реабилитации в корекции адаптационных возможностей детей с нарушением зрения

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хомякова, О. В. uk_UA
dc.contributor.author Долгих, А. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Хомякова О. В. Применение средств физической реабилитации в корекции адаптационных возможностей детей с нарушением зрения / О. В. Хомякова, А. В. Долгих // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 251-255. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7727
dc.description.abstract Проблема комплексного підходу до процесу формування пристосувальних можливостей дітей з порушенням зору до навчального навантаження з використанням засобів фізичної реабілітації в умовах спеціального навчання залишається недостатньо вивченою. Основним завданням роботи стало дослідження ефективності комплексного застосування лікувальної гімнастики і масажу, аеробних навантажень у формуванні пристосувальних реакцій у дітей середнього шкільного віку з порушенням зору в загальноосвітньому процесі. Ефективність формування пристосувальних реакцій, в процесі проведення оздоровчо-корекційної програм , оцінювали за станом серцево-судинної системи, проводили тестування загальної фізичної і розумової працездатності, визначали рівень фізичного здоров'я. Дослідження показників центральної гемодинаміки, адаптаційного потенціалу, який відображає функціональний стан вегетативного ланки регуляції гомеостазу і визначає залежність рівня адаптації, дозволяє визначити функціональні можливості апарату кровообігу учнів, виявити динаміку адаптаційних реакцій організму. Аналіз отриманих результатів дослідження свідчать про підвищення функціональних можливостей серцево - судинної системи, розумової та загальної фізичної працездатності, рівня здоров'я. Отримані результати дозволяють виявити позитивну динаміку адаптаційних реакцій організму в процесі оздоровчо-корекційної програми . Результати досліджень мають істотне практичне значення для оптимізації навчального процесу з фізичного виховання в школі та вирішення проблеми оздоровлення дітей з порушенням зору в період їх навчання.
dc.description.abstract Проблема комплексного подхода к процессу формирования приспособительных возможностей детей с нарушением зрения к учебной нагрузке с использованием средств физической реабилитации в условиях специального обучения остается недостаточно изученной. Основной задачей работы явилось исследование эффективности комплексного применения лечебной гимнастики и массажа, аэробных нагрузок в формировании приспособительных реакций у детей среднего школьного возраста с нарушением зрения в общеобразовательном процессе. Эффективность формирования приспособительных реакций, в процессе проведения оздоровительно-коррекционной программы, оценивали по состоянию сердечно-сосудистой системы, проводили тестирование общей физической и умственной работоспособности, определяли уровень физического здоровья. Исследование показателей центральной гемодинамики, адаптационного потенциала, который отражает функциональное состояние вегетативного звена регуляции гомеостаза и определяет зависимость уровня адаптации, позволяет определить функциональные возможности аппарата кровообращения учащихся, выявить динамику адаптационно-приспособительных реакций организма. Анализ полученных результатов исследования свидетельствуют о повышении функциональных возможностей сердечно-сосудистой системы, умственной и общей физической работоспособности, уровня здоровья. Полученные результаты позволяют выявить положительную динамику адаптационно-приспособительных реакций организма в процессе оздоровительно-коррекционной программы. Результаты исследований имеют существенное практическое значение для оптимизации учебного процесса по физическому воспитанию в школе и решения проблемы оздоровления детей с нарушением зрения в период их обучения.
dc.description.abstract The problem of an integrated approach to the process of formation of the adaptive abilities of children with visual impairment to the teaching load with the use of physical rehabilitation in conditions of special education remains understudied. The main objective of the work is the research of the effectiveness of the integrated application of physiotherapy and massage, aerobic exercise in forming adaptive reactions of secondary-school children with visual impairment in the educational process. Efficiency of forming of adaptive reactions in the process of implementation of health program was evaluated concerning the cardiovascular system, test of the overall physical and mental performance was carried out, the level of physical health was determined the research of central hemodynamics, adaptive capacity, which reflects the functional state of the vegetative level regulation of homeostasis and determines the dependence of the level of adaptation allows to determine the functionality of the circulatory apparatus of pupils, to reveal the dynamics of adaptive reactions of an organism. Analyses of the obtained results of the research indicate increased the functional capacity of the cardiovascular system, mental and general physical health, level of health. The obtained results allow to identify the positive dynamics of adaptive reactions of the organism in the process of health program. Results of the research have a considerable practical importance to optimize the learning process of physical education in school and solution of the problem of rehabilitation of children with visual impairment during their learning.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject діти середнього шкільного віку
dc.subject адаптаційний потенціал
dc.subject фізичне здоров‘я
dc.subject лікувальна гімнастика
dc.subject дети среднего школьного возраста
dc.subject адаптационный потенциал
dc.subject физическое здоровье
dc.subject лечебная гимнастика
dc.subject children of secondary school age
dc.subject adaptive capacity
dc.subject physical health
dc.subject physiotherapy
dc.subject.classification 651.851.4 – 056.262:376
dc.title Применение средств физической реабилитации в корекции адаптационных возможностей детей с нарушением зрения ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу