Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості уявлень дітей старшого дошкільного віку з порушеним зором про практичне призначення об'єктів неживої природи в життєдіяльності людей

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федоренко, С. В. uk_UA
dc.contributor.author Рахуба, Н.О. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Федоренко С. В. Особливості уявлень дітей старшого дошкільного віку з порушеним зором про практичне призначення об'єктів неживої природи в життєдіяльності людей / С. В. Федоренко, Н. О. Рахуба // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 242-246. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7725
dc.description.abstract У статті розглядається проблема удосконалення процесу формування психічних якостей у слабозорих старших дошкільників, а саме уявлень про об‘єкти неживої природи, такі як «вода», «земля», «камінь», «пісок», «глина» в умовах спеціального дошкільного закладу. Подано методику дослідження стану та рівнів сформованості уявлень дітей старшого дошкільного віку зі зниженим, пограничним та нормальним зором про практичне призначення об‘єктів неживої природи в житті та діяльності людей. Для розподілу дітей за рівнями виділені критерії та показники, що відповідають програмовим вимогам базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» до певного вікового періоду. Визначено чотири рівні сформованості у дітей уявлень про призначення об‘єктів неживої природи: початковий, низький, середній та високий. Подано дані розподілу дітей за рівнями сформованості уявлень про кожен з неживих об‘єктів. Здійснена якісна характеристика цього розподілу. Зроблено висновок, що слабозорі діти потребують відповідної корекційної роботи зі збагачення, уточнення та конкретизації уявлень про об‘єкти неживої природи.
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема совершенствования процесса формирования психических качеств у слабовидящих старших дошкольников, а именно, представлений об объектах неживой природы, таких как «вода», «земля», «камень», «песок», «глина» в условиях специального дошкольного учреждения. Представлена методика исследования состояния и уровней сформированности представлений детей старшего дошкольного возраста со сниженным, пограничным и нормальным зрением о практическом назначении объектов неживой природы в жизни и деятельности людей. Для распределения детей по уровням выделены критерии и показатели, соответствующие программным требованиям базовой программы развития ребенка дошкольного возраста «Я в мире» соответственно определенному возрастному периоду. Определены четыре уровня сформированности у детей представлений о назначении объектов неживой природы: начальный, низкий, средний и высокий. Представлены данные распределения детей по уровням сформированности представлений о каждом из неживых объектов. Осуществлена качественная характеристика этого распределения. Сделан вывод, что слабовидящие дети требуют соответствующей коррекционной работы по обогащению, уточнению и конкретизации представлений об объектах неживой природы.
dc.description.abstract This paper addresses the problem of improving the process of forming mental qualities in visually impaired older preschoolers, such as representations of inanimate objects, such as "water", "earth", "rock", "sand", "clay" in a special pre-school. Posted technique and a study of the levels of representations of preschool children with low, normal vision and the boundary of the practical purpose inanimate objects to life and human activity. For the distribution of children by level of selected criteria and indicators that meet the curriculum requirements of the basic program of a child under school age, "I to the world" to a certain age period. Defined four levels of children representations of inanimate objects assignment: initial, low, medium and high. Posted distribution of data on levels of children forming representations of each of inanimate objects. Carried qualitative characteristics of the distribution. It is concluded that visually impaired children need appropriate remedial work to enrich, clarify and specify the representations of inanimate objects.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject старші дошкільники
dc.subject пограничний зір
dc.subject уявлення
dc.subject старшие дошкольники
dc.subject пограничное зрение
dc.subject представления
dc.subject older preschooler
dc.subject vision boundary
dc.subject an idea
dc.title Особливості уявлень дітей старшого дошкільного віку з порушеним зором про практичне призначення об'єктів неживої природи в життєдіяльності людей ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу