У статті висвітлена необхідність інтеграції медико-психологічної і педагогічної складових професійної підготовки логопедів. Розкрита сутність поняття «інтеграція». Схарактеризовані теоретико-когнітивні основи інтеграції медичних, психологічних і педагогічних знань та умінь у навчальному процесі. Розглянуті якісні і кількісні показники базового критерію інтеграції складових професійної підготовки корекційних педагогів. Визначені параметри оцінки та обґрунтована необхідність підвищення рівнів сформованості теоретико-когнітивного складового інтегративної підготовки. Експериментально вивчено стан сформованості теоретико-когнітивного критерію інтеграції складових фахової підготовки логопедів та визначені рівні. Особлива увага надається визначенню та характеристиці умовам організації інтеграції медико-психологічної і педагогічної складових професійної підготовки в умовах вищого педагогічного навчального закладу.
В статье освещается необходимость интеграции медико-психологической и педагогической составляющих профессиональной подготовки логопедов. Раскрыта суть понятия «интеграция». Охарактеризованы теоретико-когнитивные основы интеграции медицинских, психологических и педагогических знаний и умений в учебном процессе. Рассмотрены качественные и количественные показатели базового критерия интеграции составляющих профессиональной подготовки коррекционных педагогов. Определены параметры оценки и обоснована необходимость повышения уровней сформированности теоретико-когнитивного составляющего интегративной подготовки. Экспериментально изучено состояние сформированности теоретико-когнитивного критерия интеграции составляющих профессиональной подготовки логопедов и определены уровни. Особое внимание уделяется определению и характеристике условиям организации интеграции составляющих профессиональной подготовки в условиях высшего педагогического учебного заведения.
The article shows the need of the integration of medical, psychological and educational components of the training of speech therapists. The essence of the concept of "integration" is disclosed. Theoretical cognitive foundations of the integration of medical, psychological and pedagogical knowledge and skills in the learning process are characterized. Examined the qualitative and quantitative components of the basic criteria of integration components of professional training of the correctional educators.Qualitative and quantitative characteristics includes: completeness, specificity, depth, consistency, regularity, efficiency, flexibility, generalization, universality of the integration of medical and psychological and pedagogical knowledge. Theoretical and cognitive component integration of medical, psychological and pedagogical components of professional training of the speech therapists evaluated by three major factors: the level of formation of theoretical and methodological knowledge of integrated disciplines, the level of formation knowledge of separate types and techniques of correction work, the level of development of integrative thinking students (speech therapists).