У статті представлено теоретичний аналіз проблеми використання національної гри з метою корекції психофізичного розвитку розумово відсталих дошкільників, її вплив на різні сторони їхнього життя. Запропоновано методичні поради щодо використання національних ігор у навчально-виховній роботі з дітьми у спеціальному дошкільному закладі за роками навчання: проведення пропедевтичної роботи, ознайомлення з новими жанрами народної творчості, отримання основних відомостей про календарно-обрядові ігри. Визначено основні умови досягнення кращих результатів засвоєння розумово відсталими дітьми українських народних ігор та реалізації корекційно-розвивальних можливостей народної творчості: вивчення педагогами-дефектологами української мови та традицій, використання національних ігор у різних видах дитячої діяльності, проведення пропедевтичної роботи у процесі засвоєння дітьми народної творчості, ретельний відбір народних ігор відповідно до рівня знань та особливостей психофізичного розвитку розумово відсталих дошкільників, поширення кола використання народних ігор та залучення дітей до участі у них.
В статье представлен теоретический анализ проблемы использования национальной игры с целью коррекции психофизического развития умственно отсталых дошкольников, еѐ влияние на различный стороны их жизни. Предложены методические советы касательно использования национальных игр в учебно-воспитательной работе с детьми в специальном дошкольном учреждении по годам обучения: проведение пропедевтической работы, ознакомление с новыми жанрами народного творчества, получение основных знаний про календарно-обрядовые игры. Определены основные условия достижения лучших результатов усвоения умственно отсталыми детьми украинских народных игр и реализация коррекционно-развивающих возможностей народного творчества: изучение педагогами-дефектологами украинского языка и традиций, использования национальных игр в разных видах детской деятельности, проведение пропедевтической работы в процессе усвоения детьми народного творчества, тщательный отбор народных игр в соответствии с уровнем знаний и особенностей психофизического развития умственно отсталых дошкольников, расширение круга использования народных игр и приобщение детей к участию в них.
In the article there is introduced the theoretical analysis of the problem of the use of the national game with the purpose of the correction of psychophysical development of the mentally retarded children, its influence on the different sides of their life. There are proposed the method guides as to the use of the national games at special preschool institution in accordance with the years of studying: conducting the propaedeutic work, exploring the new genres of the folk art, obtaining the basic information about the calendar ritual games. There are defined the basic conditions for obtaining the best results by the mentally retarded children of the Ukrainian national games and realizing the correctional and developing opportunities of the folk art: learning by the teachers-defectologists of the Ukrainian language and traditions, using the national games in the different types of the children activities, conducting the propaedeutic work in the process of mastering the folk art, selecting thoroughly the national games according to their level of knowledge and peculiarities of the psychophysical development of the mentally retarded preschool children, widening the range of the national games used and attracting these children to participate in them.