У статті розглядається зміст та особливості уявлень розумово відсталих хлопців підліткового віку про батьківські ролі чоловіка. Зазначено, що одним з головних завдань допоміжної школи є виховання у розумово відсталих учнів типологічних властивостей і якостей особистості, що дозволяють адаптуватися в соціальному середовищі. Успішність соціальної адаптації випускників залежить від рівня їхньої підготовленості до професійно-трудової діяльності та шлюбно-сімейних відносин. Школа як інститут соціалізації приділяє значну увагу процесу трудової адаптації своїх майбутніх випускників, але у реальному житті виявляється, що у питаннях сім'ї і шлюбу, міжстатевих відносин особи з інтелектуальними порушеннями недостатньо обізнані і потребують в роз‘ясненні функцій сімейної ролі. Обґрунтована необхідність подальшої розробки змісту виховної та психокорекційної роботи та визначені можливі змістовні напрямки корекційно-виховної роботи, орієнтовані на розширення та уточнення уявлень розумово відсталих хлопців підліткового віку про зміст батьківських ролей чоловіка, а також формування елементарних вмінь та навичок батьківського поводження, засвоєння стереотипів батьківської рольової поведінки.
В статье рассматривается содержание и особенности представлений умственно отсталых парней подросткового возраста о родительских ролях мужчины . Отмечено, что одной из главных задач вспомогательной школы является воспитание у умственно отсталых учащихся типологических свойств и качеств личности, позволяющих адаптироваться в социальной среде. Успешность социальной адаптации выпускников зависит от уровня их подготовленности к профессионально-трудовой деятельности и брачно-семейным отношениям. Школа как институт социализации уделяет значительное внимание процессу трудовой адаптации своих будущих выпускников, но в реальной жизни оказывается, что в вопросах семьи и брака, межполовых отношений юноши с интеллектуальными нарушениями недостаточно осведомлены и нуждаются в разъяснении функций семейной роли. Обоснована необходимость дальнейшей разработки содержания воспитательной и психокоррекционной работы. Определены возможные содержательные направления коррекционно-воспитательной работы, ориентированные на расширение и уточнение представлений умственно отсталых парней подросткового возраста о содержании родительских ролей мужчины, а также формирование элементарных умений и навыков родительского поведения, усвоение стереотипов родительского ролевого поведения.
This article deals with the meaning and features of the representatives of mentally retarded adolescent boys, about parental man‘s roles. It is noted that one of the main tasks of the special school is to educate mentally retarded students typological characteristics and personality traits that can help them to adapt to the social environment. The success of social adaptation of graduates depends on their level of qualification and proficiency at matrimonial relations. The school as an institution of socialization pays considerable attention to the process of adapting their future employment of graduates, but in real life boys with intellectual disabilities are not well-informed about matters of family and marriage, sexual relationships and they require the clarification of family roles‘ functions. The necessity of further development of educational meaning and psychocorrection is reasonable.