Вивчення стертої дизартрії є предметом дослідження медичних, педагогічних и лінгвістичних дисциплін. Для стертої дизартрії характерно наявність симптомів мікроорганічного ураження центральної нервової системи: недостатня іннервація органів мовлення – головного, артикуляційного і дихального відділів; порушення м‘язового тонусу артикуляційної та мімічної мускулатури. Відмічаються різні стійкі порушення фонетичної та просодичної сторін мовлення, що є провідними в структурі мовленнєвого дефекту. Порушення звуковимови носять поліморфний характер і виражаються в антропофонічних та фонологічних дефектах. Складна структура мовленнєвого порушення при стертій дизартрії потребує комплексного підходу в організації і проведенні корекційних заходів. Складність структури дефекту при дизартрії визначає напрямок та зміст комплексного корекційного впливу, що включає медичний, психолого-педагогічний і логопедичний аспекти. Окреслено основні напрямки корекційно-логопедичної роботи при стертій дизартрії, зокрема щодо усунення провідних порушень мовлення – фонетичних порушень у дітей із стертою дизартрією. Акцентована увага на автоматизації звуків у дітей зі стертою формою дизартрії.
Изучение стертой дизартрии является предметом исследования медицинских, педагогических и лингвистических дисциплин. Для стертой дизартрии характерно наличие симптомов микроорганического поражения центральной нервной системы: недостаточная иннервация органов речи – головного, артикуляционного и дыхательного отделов; нарушения мышечного тонуса артикуляционной и мимической мускулатуры. Отмечаются разнообразные стойкие нарушения фонетической и просодической сторон речи, являющимися ведущими в структуре речевого дефекта. Нарушения звукопроизношения носят полиморфный характер и выражаются в антропофонических и фонологических дефектах. Сложная структура речевого нарушения при стертой дизартрии требует комплексного подхода в организации и проведении коррекционных мероприятий. Сложность структуры дефекта при дизартрии определяет направления и содержание комплексного коррекционного воздействия, включающего медицинский, психолого-педагогический и логопедический аспекты. Определены основные направления коррекционно-логопедической работы при стертой дизартрии, в частности по устранению ведущих нарушений речи - фонетических нарушений у детей со стертой дизартрией. Акцентировано внимание на автоматизации звуков у детей со стертой формой дизартрии.
Study of fuzzy dysarthria is the research subject of medical, educational and linguistic disciplines. Fuzzy dysarthria is characterized micro organic symptoms of central nervous system: lack of innervations of the speech organs in there head, articulation and respiratory departments; violation of muscle tone of articulation and mimic muscles. There have been a variety of persistent violations of phonetic and prosodic aspects of speech, is a main violation in the structure of the defect. Violations of pronunciation are polymorphic in nature and expressed in antropophonic and phonological defects. The complex structure of speech disorder in fuzzy dysarthria requires an integrated approach to the organization and conduct overcoming actions. This determines the direction and content of the complex overcoming work, including medical, psychological and pedagogical aspects. The described basic directions of remedial work in speech therapy to fuzzy dysarthria, in particular to address the violations leading language - phonetic disorders in children with fuzzy dysarthria. Attention is focused on the automation of sounds in children with fuzzy dysarthria.